Cine este moldoveanca de 36 de ani care vrea să deschidă insule cu prăjituri în malluri

Cristina Dobreanu 01/10/2018 | 14:28 Oameni
Cine este moldoveanca de 36 de ani care vrea să deschidă insule cu prăjituri în malluri

După ce a creat de la zero o afacere locală de peste un milion de euro, o fostă actriță originară din Republica Moldova se pregătește acum să intre și în rolul de francizor la nivel național. La cererea publicului.

Acest articol a apărut în numărul 49 (24 septembrie – 7 octombrie) al revistei NewMoney

„Nu pot să mă duc pe o piață străină fără să mă asigur că am niște rezultate bune pe Iași“, mărturisea în urmă cu câteva luni Nicoleta Hrițcu (36 de ani), fondatoarea lanțului de patiserie și cofetărie Cuptorul Moldovencei. Născut și crescut în capitala Moldovei, lanțul are patru unități și două laboratoare în Iași, cu afa­ceri de aproape 1,2 milioane de euro estimate pentru anul acesta. A fost deschis în urmă cu cinci ani, într-un spațiu de doar 52 de metri pătrați, cu gândul de a face aici plăcinte și dulciuri ca în Repu­blica Moldova, locul de origine al antreprenoarei. Așa au apărut în galantarele magazinului plăcintele cu brânză, varză sau vișine, dar și prăjituri de casă precum Lapte de pasăre sau Albinuța.

Mica unitate a fost înlocuită în timp de altele mai mari, investițiile totale au crescut și ele la o jumătate de milion de euro, dar Cuptorul Moldovencei a rămas și va rămâne în familie. Și în Iași. Pentru că businessul nu poate depăși granițele orașului natal. Cel puțin nu în forma sa actuală – vânzare de prăjituri și produse de patiserie în unități proprii, fiind un model greu de replicat și de francizat. „Afacerea de la Cuptor este una destul de complicată, cu multe variabile, o gamă extrem de variată de produse (și pa­tiserie, și cofetărie), mulți angajați, mulți furnizori, procese logistice și de distribuție“, explică Nicoleta Hrițcu. Mai mult, o altă piedică în calea francizării și chiar a extinderii în afara orașului este, în opinia ei, faptul că brandul este mult prea legat de fondatoare.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close