Cine este medicul stomatolog din Alexandria care a adus în România o mare companie de implanturi dentare

Florel Manu 15/11/2019 | 12:12 Ştiri
Cine este medicul stomatolog din Alexandria care a adus în România o mare companie de implanturi dentare

Piața locală a serviciilor stomatologice în­cepe să se aglomereze. Clinicile din afara Bucureștiului, unde cererile sunt mai reduse, caută să găsească nișe care să le garanteze reușita afacerii. Studiu de caz: Implant Consult, clinica fondată de soții Florian și Gina Obădan la Alexandria.

Acest articol a apărut în numărul 77 (4 – 17 noiembrie 2019) al revistei NewMoney

La jumătate de octombrie, Alexandria apare ca o umbră în ceața lăptoasă de di­mi­neață. Pe strada care duce către spitalul județean este aglomerație, mașinile blo­chează drumul, iar zeci de oameni mișună în apropierea intrării în unitatea medicală. Pe aceeași stradă, a Libertății, circa 50 de metri mai sus, se află clinica stomatologică Implant Consult. Deținută de soții Florian și Gina Obădan, își are sediul într-o curte aerisită, cu locuri de parcare și verdeață pe margine. La intrarea în clădire, vizitatorii primesc acoperitori de protecție de unică folosință pentru încălțăminte.

La etajul întâi, în sala de operații, doctorul Florian Obădan (45 de ani) are un pacient pe scaun. Din încăpere se aude muzică. „Tema muzicală o pot alege inclusiv pacienții“, explică soția sa, și ea medic sto­matolog. Florian Obădan încheie inter­venția, iar pacientul pleacă spre ieșire. Ră­mânem în cabinetul cu tehnică modernă și observăm pe perete un monitor de mari dimensiuni, pe care este proiectată o dan­tură cu implanturi. Iar implantul este, de fapt, nișa pe care s-a specializat clinica sto­matologică deținută de soții Obădan, business care a avut anul trecut o cifră de afa­ceri de peste 800.000 de euro.

În paralel cu activitatea de medic stomatolog și antreprenor, Florian Obădan este reprezentantul Bredent România – subsidiara unei companii din Germania specia­li­zată în producția de implanturi de ultimă generație de tip Fast & Fixed –, care a avut anul trecut venituri totale de aproape patru milioane de euro pe piața locală.

Medicina obligatorie

La începutul anilor ’90, Florian Obădan era la liceu, în clasa a zecea. Tatăl lui, militar de carieră, ofi­țer de artilerie, l-a „scos la raport“ pentru a-i stabili viitorul profesional. În urma discuției, Florian Obădan s-a trezit pus, cu o precizie militară, în fața unei triple ale­geri: avocat, economist sau doctor. „Avocat nu aveam cum să mă fac, pentru că nu-mi plăcea să tocesc, economist ieșea din calcul, pentru că nu-mi plăcea mate­ma­tica. Așa că a rămas doctor“, mărturi­sește, zâmbind, doctorul Obădan, adău­gând că a decis încă de la început să se orienteze către stomatologie.

Dar nici drumul către meseria de medic nu a fost ușor. Chiar dacă stăpânea chimia și biologia, Florian Obădan nu era cel mai bun prieten cu fizica. A intrat la Stomatologie abia din a treia încercare, al patrulea pe listă, la Craiova. „A fost nevoie să mă tăvă­lească puțin-puțin viața, ca să mă apuc se­rios de carte“, recunoaște acesta.

În facultate a cunoscut-o și pe soția sa, Gina. S-au căsătorit pe când erau în anul al treilea și au lucrat împreună încă din peri­oada studiilor. Așa au învățat cum se fac banii.

Au încheiat cursurile în 2001, iar din 2003 au început să profeseze stomatologia la Mavrodin, localitate aflată la circa 15 kilometri de Alexandria. Au lucrat aici doar o jumătate de an. „Am deschis cabinetul la 1 februarie și cum a dat soarele n-am mai avut pacienți“, spune Florian Obădan, explicând că oamenii din sat în­cepuseră munca la câmp, astfel că singurii pacienți care i-au rămas au fost copiii de la școală, pe care îi trata gratis.

S-a reorientat și a revenit la Alexandria, unde a lucrat inițial ca medic în cabinetul unui coleg. Din 2006 însă, a hotărât să meargă pe cont propriu, deschizând propriul cabinet, în care lucra împreună cu soția sa. Ideea de a construi o clinică a ve­nit în 2009-2010, când a început și investiția care a fost finalizată în 2015.

Pariul pe implanturi

Încă de la înce­put, Obădan a decis să-și nișeze afacerea pe implanturi, iar pentru a face asta a urmat mai multe cursuri de specializare, atât în țară, cât și în străinătate. „La primul curs am plecat cu toți banii din casă. 450 de euro“, mărturisește Florian Obădan, adăugând că implantologia este o dis­ci­plină care presupune pregătire continuă. „Cea mai scurtă glumă în implantologie este «Știu să pun implanturi»“, ilustrează el, zâmbind, complexitatea domeniului.

Întâmplarea a făcut ca încă din facultate să cunoască medici care lucrau pentru pro­ducătorul de implanturi dentare german Bredent. Reprezentant al companiei a devenit însă abia mai târziu, în 2009, și își amintește exact ziua decisivă în care i-a convins pe nemți să deschidă o fili­­ală în România: 15 decembrie. „Am plecat de la München pe o vreme foarte fru­moasă, iar la București era cod roșu de vis­col“, povestește Obădan despre ceea ce spune că a fost cel mai greu zbor al său, avio­nul fiind permanent în zone de tur­bu­lențe.

În primul său an ca distribuitor al implanturilor Bredent, Obădan a realizat o cifră de afaceri de 150.000 de euro, pentru ca în 2018 să ajungă la aproape patru mili­oane de euro. În momentul de față, produsele pe care le promovează ajung în peste 100 de clinici stomatologice din întreaga țară.

În acest interval, clinica sa de la Alexandria a început să fie cunoscută printre pacienții care au nevoie de implanturi, aceștia venind inclusiv din Craiova, Slatina, București, Ploiești sau Buzău. Pentru a avea un număr mai mare de pacienți, clinica soților Obădan acoperă și celelalte domenii stomatologice, focusul fiind însă pe implanturi

Doctorul Obădan spune că are planuri de extindere a clinicii pe plan local, însă nu vrea să iasă cu businessul propriu din Alexandria, simțindu-se în continuare confortabil în orașul în care a decis să devină medic stomatolog.

Cine, ce, cât

Piața serviciilor stomatologice din România a ajuns anul trecut la 280 de milioane de euro și este în continuă creștere.

  • Dimensiune. Potrivit unui studiu recent realizat de Coface, în piața de stomatologie sunt active 4.400 de clinici și cabinete individuale.
  • Clasament. Liderul pieței de stomatologie din România este Dent Estet, companie în al cărei acționariat a intrat grupul de servicii medicale private MedLife.
  • Statistică. Cea mai mare piață a servicii­lor stomatologice este în București, unde sunt prezenți 1.600 de jucători, cu afaceri cumulate de peste 106 milioane de euro.
Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.