Cine este antreprenoarea care produce la Fălticeni sute de perdele și produse cu motive populare românești

Cristina Dobreanu 12/03/2018 | 13:14 Oameni
Cine este antreprenoarea care produce la Fălticeni sute de perdele și produse cu motive populare românești

Mirela Nechita vrea să demonstreze că, pentru un business, nu există limite de creștere, chiar dacă nu își are originile într-unul dintre marile orașe antreprenoriale autohtone. Iar perdelele sale produse în Fălticeni încep să își țeasă notorietatea.

Acest articol a apărut în numărul 35 (disponibil până la 18 martie) al revistei NewMoney

Undeva în orașul în care a locuit Ion Creangă pe vremea când a urmat școala de catiheți – „fabrica de popi“, după cum o botezase în „Amintiri din copi­lărie“ –, Mirela Nechita (50 de ani) a început în urmă cu patru ani o mică afacere cu perdele și decorațiuni interioare, aflată la granița dintre business și întreprindere socială. Dar drumul până la Natallia Decor și la afaceri de 100.000 de euro a fost mult mai lung și vine după mai multe încercări antrepre­noriale și o experiență de aproape 17 ani în comerțul de stat.

După 1990, Mirela Nechita a fost unul dintre fondatorii unei firme de materiale de construcții și amenajări, Haiducul. Au urmat apoi o sală de sport, un centru de întreținere corporală și un mic business cu deco­ra­țiuni florale pentru nunți. A decis însă că nișa pe care vrea să se dezvolte sunt decorațiunile textile. Așa a început, timid, o afacere cu perdele, încă din perioada când mai era implicată în afacerea Haidu­cul. De altfel, spațiul de desfacere al Natallia Decor ocupă un spațiu în cadrul unui showroom al firmei de materiale de construcții.

Inițial, importa perdelele, însă, din 2014, a decis să își facă un atelier și să confecționeze singură produ­­se­­le finite. Astfel, doar materia primă vine din afa­­ră, iar perdelele și celelalte accesorii textile (cu­ver­­turi, prosoape de baie, huse pentru canapele, fețe de per­­nă, lenjerie etc.) sau obiectele de artizanat sunt (deo­­camdată) făcute în atelier, la cerere. „În cazul per­­delelor, fie­ca­re vine, își alege materialele și ne spu­­ne dimensiunile. Noi ne ocupăm de restul. Clientului nu-i mai rămâne decât să și le pună la geam. Iar dacă nu vrea, putem să facem noi și asta“, mai spune ea.

Practic, pentru ea, nu doar producția este impor­tantă, ci mai ales consultanța. „Important este să le faci personalizat, chiar dacă materialul vine din import“. În total, are șase angajați, care pot produce săptămânal și câteva sute de perdele. Dar cine este Natallia? „Pe ambele mele bunici le-a cheamat Natalia“, povestește antreprenoarea. De unde și „Natallia“ – pentru că cele două ace de cusut care țin locul li­te­rei „l“ în sigla firmei le simbolizează pe cele două bunici de la care a învățat arta ospitalității și a atenției la detalii.

EXTINDEREA. Nu vrea să rămână doar cu o singură unitate, mai ales că a văzut, din celelalte experiențe de business, cât este de important să ai o mică rețea de magazine. De fapt, Natallia a mai avut un punct de lucru la Gura Humorului, pe care antrepre­­noarea a fost nevoită să îl închidă. „Orașul era mai mult pentru turiști, iar locuitorii nu au obiceiul de a cumpăra de la ei din oraș astfel de produse, ci se îndreaptă mai degrabă spre centru – Suceava sau Fălticeni“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close