Cinci afaceri de sezon cu investiții minime care pot aduce profituri sigure în doar trei luni

Florel Manu 10/07/2017 | 11:22 Ştiri
Cinci afaceri de sezon cu investiții minime care pot aduce profituri sigure în doar trei luni

În perioada de criză au fost colacul de salvare al celor care au rămas fără loc de muncă, iar acum sunt deja o sursă sigură de venit pentru cei care s-au adaptat stilului de lucru sezonier. Nu necesită mari investiții, iar profitul este sigur, dacă negustorul se ține de treabă.

Din 2013 și până acum, numărul turiștilor veniți pe litoral a avut o rată anuală de creștere de circa 10%. Mulți comercianți au încercat marea cu degetul, au investit și și-au mutat afacerile sezoniere pe litoral. Câștigurile sunt sigure cu atât mai mult cu cât antreprenorii nu sunt nevoiți să inoveze un business sezonier pentru că micile afaceri din sfera consumului sunt în creștere. O estimare a Federației Patronatelor din Turism (FPTR) arată că în 2016 peste un milion de turiști români și străini au venit pe litoralul românesc în sezonul estival, cele mai bune cifre din ultimii 20 de ani. Potrivit FPTR, bugetul zilnic de cheltuieli a fost de 100 – 120 de lei de persoană.

Citiți și: GALERIE FOTO Un pescar din Agigea face peste 8 milioane de lei pe an cu o cherhana și un restaurant la malul mării

  • Înghețata este una dintre cele mai vechi, dar și sigure afaceri de pe litoral. O mașină clasică pentru înghețată costă între 13.000 și 20.000 de lei în funcție de performanță. În cazul utilajelor second hand, prețul este la jumătate. Potrivit vânzătorilor de astfel de aparate, prețul de producție al unei înghețate este de cel mult 0,35 lei bucata, sumă ce include inclusiv cornetul. Prețul de vânzare este de cel puțin 2 lei. În aceste condiții vânzarea dintr-o singură zi este de cel puțin 250 de înghețate. Practic, pentru această cantitate, negustorul nu cheltuie mai mult de 90 de lei, dar încasează 500 de lei. Astfel, în 90 de zile de sezon, o singură mașină de înghețată poate aduce echivalentul a 10.000 de euro din care cheltuielile totale de producție sunt de circa 1.800 de euro.
  • Porumbul fiert este o altă afacere sigură de sezon. Achiziția unui cărucior pentru fierberea porumbului costă cel mult 2.500 de lei. Achiziția știuleților costă cel mult 50 de bani bucata, iar vânzarea lor se face cu 4-5 lei bucata, în funcție de stațiune și numărul de turiști. În condițiile în care un comerciant vinde zilnic circa 150 de porumbi fierți, încasările sunt de 600 până la 750 de lei, iar obținerea materiei prime costă cel mult 75 de lei. Astfel, în 90 de zile de sezon încasările totale pot ajunge la echivalentul a 12.000 de euro, în timp ce costurile de producție nu depășesc 1.500 de euro, potrivit calculeor NewMoney făcute pe baza prețurilor pacticate de comercianți în această vară.
  • Ghid pentru turiști poate fi oricine știe bine o limbă străină, are o mașină și este dispus să alerge dintr-un colț în altul al litoralului în perioada vacanțelor. Câștigul este în funcție de tariful negociat cu turistul. De exemplu, un ghid din București care însoțește turiști în România câștigă între 400 și 700 de euro la un sejur de șapte sau opt zile de la grupuri de două până la patru persoane cărora le organizează excursii pe litoralul românesc, cel bulgăresc și în Delta Dunării.
  • Aprozarul sezonier poate fi o altă sursă de venit pentru cei care vor să riște câteva mii de euro. În Costinești de exemplu, un spațiu de 10 metri pătrați suficient pentru amplasarea unei tarabe sau a unei tonete costă pentru întreg sezonul estival între 2.000 și 2.500 de euro. Lucrările de amenajare a spațiului mai costă și ele circa 1.000 de lei, iar aprovizionarea poate fi făcute de la producătorii locali ori din târgurile sezoniere de legume.
  • Terasele amplasate pe faleză sau în apropierea plajelor sunt cele mai bune afaceri de sezon. Amenajarea unui spațiu nu costă foarte mult pentru că mobilierul poate fi obținut gratis de la furnizorii de băuturi ori produse de sezon. Amenajarea bucătăriei necesită o investiție de 3.000 – 5.000 de euro, în funcție de complexitatea activității comerciale care se face în spațiul respectiv. Potrivit ofertelor imobiliare din această vară de pe litoral pentru închirierea unei construcții destinate alimentației publice, la Mamaia, prețurile oscilează de la 8.000 de euro pe lună la peste 15.000 de euro pe lună pentru spații de la 100 de metri pătrați la 300 de metri pătrați. În stațiuni ca Jupitar, Venus ori Costinești prețurile pentru închirierea unei terase pornește de la 10 euro pe metru pătrat și poate ajunge la circa 25 de euro pe metru pătrat.

 


FOTO: Mediafax

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.