Cîmpeanu: Probabil vom avea 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România educată

Elena Marinescu 25/08/2022 | 19:58 Ştiri
Cîmpeanu: Probabil vom avea 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România educată

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că probabil vor fi 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România Educată, menţionând că unele dintre propuneri au fost deja analizate şi acceptate, urmând să se regăsească în proiectul care va fi avansat pe circuitul de avizare.

Sorin Cîmpeanu a declarat joi într-o conferinţă de presă, că în jurul orei 16.00 erau înregistrate 1.486 de seturi de propuneri pentru modificările la proiectele legilor Educaţiei.

HG pentru suplimentarea numărului de posturi din învăţământul preuniversitar

În plus, ministrul a anunţat că a decis iniţierea unei hotărâri de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi din unităţile de învăţământ preuniversitar. Sorin Cîmpeanu a precizat că este necesară alocarea de posturi didactice pentru creşele preluate în sistemul de educaţie şi pentru grădiniţele noi, construite în mai multe locaţii din ţară.

„O altă prioritate a Ministerului Educaţiei astăzi, în paralel cu toate celelalte priorităţi, o constituie alocarea de posturi didactice pentru acele creşe care au fost preluate în sistemul de educaţie şi pentru acele grădiniţe noi care au fost construite, din fericire, în mai multe locaţii din ţară. Nu mă refer doar la locaţia din Bucureşti, care excelează prin, dacă nu mă înşel, 9 grădiniţe noi care au şi componentă de creşă. Toate aceste investiţii într-o infrastructură şcolară atât de necesară, atât de cerută justificat, toată această investiţie are nevoie de posturi.

Numărul de posturi pe care îl mai are în acest moment disponibil Ministerul Educaţiei va fi distribuit integral astăzi, conform cererilor. Din păcate, ceea ce are Ministerul Educaţiei astăzi, din perspectiva numărului de posturi, este departe de a acoperi necesarul. Drept urmare, Ministerul Educaţiei a decis iniţierea unei hotărâri de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi din unităţile de învăţământ preuniversitar”, a precizat Cîmpeanu, la o conferinţă de presă.

 

Ministrul a spus că se va face o analiză a solicitărilor pentru fiecare post cerut în plus şi va fi iniţiată o hotărâre de Guvern pentru suplimentarea numărului de posturi. „Este cea de a cincea prioritate a Ministerului Educaţiei: repartizarea numărului de posturi existent în acest moment, atâtea câte mai sunt, conform legislaţiei în vigoare şi redactarea, elaborarea, iniţierea unei hotărâri de guvern pentru suplimentarea numărului de posturi”, a adăugat ministrul.

Premierul Ciucă, de acord cu angajarea de noi cadre didactice

Cîmpeanu a mai arătat că premierul a exprimat disponibilitatea de a susţine acest demers. „Ştim că unora li se poate părea ciudat, în condiţiile în care există o cerere de reducere a personalului din sistemul bugetar, tuturor acelora care adresează această întrebare îndrăznesc să le adresez şi eu o întrebare: doresc cumva domniile lor să intre în acele grădiniţe nou construite sau în acele creşe preluate de la autorităţile locale pentru a efectua activităţi specifice muncii de educator sau de educator puericultor? Cred că nu.

De asemenea, este nevoie în unele situaţii şi de suplimentarea numărului de posturi în învăţământul primar şi gimnazial, nu numai în creşe şi grădiniţe. Toate aceste solicitări vor fi temeinic justificate de Ministerul Educaţiei şi sunt convins că vom beneficia de înţelegere o nivelul Guvernului. De astfel, primul ministru al Guvernului României s-a exprimat deja în acest sens că are disponibilitate de a face eforturi pentru o situaţie complicată din punct de vedere bugetar, pentru a susţine sistemul de învăţământ, inclusiv din această perspectivă a compensării deficitului de resursă umană”, a adăugat ministrul.

Aproape 1.500 de propuneri de modificare a proiectelor legilor Educaţiei

„Aveam înregistrate 1.486 de seturi de propuneri. În câteva minute vom finaliza procesul, probabil că vom avea în jur de 1.500 de seturi de propuneri de îmbunătăţire a pachetului legislativ România educată, înţelegându-se prin asta Legea învăţământului preuniversitar şi Legea învăţământului superior. Cele 1.486 de seturi de propuneri totalizează mai mult de 9.000 de amendamente propuse.

Până astăzi, 25 august, la ora 16. Aceste amendamente sunt de patru categorii. Sunt amendamente puternic justificate, cu argumente, sunt amendamente care, din păcate, sunt simple solicitări, propunem aşa pentru că aşa propunem noi. Este a treia categorie, a acelor amendamente care se repetă în foarte multe dintre cele 1.486 de seturi de propuneri, şi a patra categorie, sunt acele amendamente care sunt total antagonice”, a transmis ministrul Educaţiei.

Care este circuitul noilor legi ale Educaţiei

El a menţionat că toate aceste propuneri vor fi analizate astfel încât săptămâna viitoare proiectul să aibă forma în care va fi trimis pe circuitul de avizare. Ministrul Educaţiei a adăugat că pe parcursul de avizare vor fi formulate observaţii din partea acestor structuri avizatoare, iar ele trebuie incluse în lege, menţionând că astfel se va ajunge la a treia formă a proiectelor de legi ale Educaţiei.

„Prima formă este cea lansată în dezbatere, cea de-a doua formă este cea la care lucrăm acum pentru a integra toate propunerile primite, care vor fi considerate acceptabile, iar cea de-a treia formă este cea care va rezulta în urma integrării observaţiilor entităţilor avizatoare: ministere, Consiliul Legislativ şi Consiliul Economic şi Social. În această formă, proiectele celor două legi vor intra în Guvern.

Sperăm să se întâmple acest lucru la începutul lunii septembrie, care este peste mai puţin de o săptămână, nu precizez o dată. Odată ce vor fi adoptate în Guvern, ele vor fi transmise Parlamentului. Parlamentul este forul legislativ al ţării, este instituţia democratică ce este capabilă să decidă procedura de adoptare. Odată ce va fi decisă procedura de adoptare, vor fi anunţate şi acţiunile care se vor constitui într-o altă serie în care aceste propuneri pot să fie îmbunătăţite”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Cîmpeanu: Aceste proiecte sunt proiectele României

El a precizat că aceste proiecte nu sunt ale ministerului sau ale unei persoane, ci ale României. „Aceste proiecte nu sunt proiectele Ministerului Educaţiei, nu sunt proiectele unei persoane, nu sunt proiectele Guvernului sau unui anumit grup.

Aceste proiecte sunt proiectele României, sunt proiecte, şi o spun cu toată răspunderea, pentru viitorul acestei naţiuni. Aceste proiecte merită toată atenţia, merită luarea în considerare a oricărei propuneri, indiferent de la cine sau cum vine această propunere. Ministerul Educaţiei va face acest lucru”, a mai afirmat ministrul Educaţiei.