Cîmpeanu a găsit soluţia la scandalul momentului în Educaţie: fără note la anumite materii

Elena Marinescu 16/06/2022 | 21:16 Ştiri
Cîmpeanu a găsit soluţia la scandalul momentului în Educaţie: fără note la anumite materii

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a propus joi să fie acordate calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, ca o soluţie la diminuarea „goanei după note”. Declarația a fost făcută în conferință de presă de la sediul ministerului pe care îl conduce.

Religia ar rămâne cu note, potrivit propunerii ministrului Educației, care a detaliat că ar urma să fie evaluate doar cu „admis/respins” disciplinele muzică, desen și educație fizică.

De altfel, ministrul Educației a anunțat o schimbare profundă a sistemului de învăţământ, din anul școlar 2022 – 2023 urmând să fie eliminat sistemul cu medii semestriale și se va adopta unul cu medii generale.

 

Cîmpeanu: Nu trebuie să ducem competiția la vârste foarte fragede

„Nu trebuie să de motivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, a mai declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care se poziționează astfel în dezbaterea lansată după ce o învățătoare a solicitat printr-o petiție publică renunțarea la festivitățile publice de premiere din școli.

„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițională în sistemul de învățământ romanesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă e susținerea echității – accesul egal la o educație de calitate – trebuie îmbinate aceste lucruri.

Nu trebuie să ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere.

Una dintre soluțiile pe care vă invit să le luați în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note prezentă mult prea mult, din păcate, în școala românească, părinții care vor mult prea mult note mari pentru copiii lor, pot să înțeleg că își doresc premii pentru ei, dar acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acordă note la discipline precum muzica, desen, educație fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu „admis/respins”, o mare parte din această competiție ,care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Scandal după ce o profesoară a propus renunţarea la coroniţe

În urmă cu câteva zile, o profesoară din Bacău a lansat o petiție în mediul online prin care solicită renunțarea la premierea publică a elevilor, la finalul anului școlar.

Printre argumentele pe care le aduce este și suferința celor cu rezultate mai puțin bune. Totodată, profesoara menționează și încălcarea datelor cu caracter personal: „Numele meu este Ana-Nela Popoveniuc și sunt profesor doctor la Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Bacău. Această petiție este creată în nume personal, ca urmare a efectelor pe care am observat că le are asupra elevilor premierea în cadru festiv a celor cu rezultate bune, făcându-le publice mediile, scoțându-i în evidență și separâdu-i în acest fel de colegii lor, dar și suferința celor cu rezultate mai puțin bune, care sunt puși în antiteză, în mod fățiș, cu cei premiați.

Susțin eliminarea premierii publice ca un drept la intimitate al copilului. Nicăieri în lume elevii nu sunt apreciați sau umiliți în mod public, prin astfel de ierarhizări finale, în învățământul obligatoriu.

Școala nu reprezintă un concurs, ci dreptul firesc al copilului la educație. Elevii să fie premiați pentru reușite la olimpiade și concursuri și nu la absolvirea unui an școlar, în fața tuturor. Ei nu trebuie să fie în competiție cu colegii lor, sistemul ierarhic deschis conducând către invidie și ură, încurajând animozități între copii de vârsta mică și adolescenți.

Consider transmiterea publică a mediilor și a rezultatelor obținute de elev, fără a fi nevoie de acordul părintelui sau tutorelui, o încălcare a datelor cu caracter personal, cu efecte traumatizante emoțional pentru copil”, scrie în petiția lansată de profesoară, semnată de aproape 400 de persoane până luni dimineață, 13 iunie.

Aceasta nu este singura idee a cadrului didactic, care vrea ca toți profesorii să își facă publice notele de la examene. „Dacă tot susțin că trebuie să defileze elevii cu premiile atârnate de gât, prin fața orașului întreg, să își atârne și ei rezultatele de la titularizare, bacalaureat, licență, master, doctorat… Să fie transparență totală! Cum nu au dreptul elevii să își afle propriile rezultate în privat, tot așa să vadă și ei cam ce medii am avut și noi și cât am performat de-a lungul vieții”, a mai notat Ana-Nela Popoveniuc, pe Facebook.