Cei mulți și cei aleși: din 120.000 de specialiști IT din România, doar 5% sunt talente de top

Cristina Dobreanu 30/01/2017 | 12:00 Digital
Cei mulți și cei aleși: din 120.000 de specialiști IT din România, doar 5% sunt talente de top

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Dacă outsourcing-ul ia de multe ori fața industriei locale de IT, în spatele ei stau, tăcute, companiile de software sau centrele de cercetare și dezvoltare. Sunt latura discretă a industriei, însă acolo se găsesc specialiștii săi de top. Cine și câți sunt ei?

Calculele le face Cris Radu, șeful centrului de cercetare și dezvoltare al Adobe Ro­mânia, cel mai mare pe care gigantul ame­rican, cu afaceri globale de aproape 6 mili­arde de dolari, îl are în regiunea EMEA. „Vârfurile“ sunt greu de găsit, căci, din cei circa 120.000 de specialiști IT, doar ju­mă­tate sunt programatori, iar dintre aceștia, aproximativ 5% reprezintă talentele de top. Adică, în jur de trei mii de oameni.

„Noi lucrăm cu mai puțini oameni, dar cu o calitate mai mare“, explică Radu. Totuși, în site-ul Adobe de la București lu­crează 500 de persoane. Dacă obiectivul ar fi fost creșterea numărului de an­gajați, în istoria de zece ani a centrului, acesta ar fi putut ajunge la 2.000 de persoane. „Media de vârstă este acum undeva la 30 de ani. Am mai îmbătrânit“, glumește el, punctând că la cei 41 de ani ai săi este al doilea cel mai în vârstă angajat local.

Explicația pentru numărul restrâns de persoane este logică, în contextul în care Adobe nu face proiecte la cheie, ci lu­crează la dezvoltarea unor produse importante din cadrul diviziilor Adobe Marketing Cloud și Adobe Creative Cloud, specializate în soluții Cloud și SaaS. Astfel, „selecția este destul de strictă pentru că nu este vorba doar de partea tehnică“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.