Cei mai mulți români își vând mașina în luna martie și își cumpără alta în octombrie

Cristina Dobreanu 04/04/2017 | 16:15 Ştiri
Cei mai mulți români își vând mașina în luna martie și își cumpără alta în octombrie

Februarie și martie sunt lunile în care românii scot la vânzare cele mai multe autoturisme rulate, potrivit unui recent studiu realizat de platforma profesională de anunțuri auto Autovit.ro.

Studiul evidențiază că numărul ofertele noi scade încet până în vară. În toamnă, ofertele noi încep să se înmulțească, startul fiind dat în luna septembrie, iar vârful fiind înregistrat în octombrie. Comparativ, în decembrie numărul ofertelor scade la cel mai mic nivel din întregul an.

Dacă cele mai multe oferte de mașini sunt afișate pe Autovit.ro în lunile de primăvară și toamnă, interesul pentru cumpărare este ridicat mai ales în luna octombrie. Cea mai abruptă scădere a interacțiunii între vânzători și cumpărători are loc în iunie, revitalizându-se ulterior. Nici în decembrie, cumpărătorii nu prea sunt interesați de ofertele existente pe piață, aceasta fiind luna în care atât oferta, cât și cererea sunt la un nivel scăzut.

Citiți și: Piața auto din România, în 2016: record atât la mașini noi, cât și la autoturisme rulate

Studiul Autovit mai arată că există diferențe și la nivelul categoriilor de mașini puse pe piață. Astfel, coupe-urile sunt scoase la vânzare în special în februarie și martie, iar interesul cumpărătorilor rămâne la un nivel crescut până în mai. În lunile de vară interesul de cumpărare scade cu cel putin 20-25%, dar acesta revine în lunile de toamnă, deși ofertele nu mai sunt atât de multe ca în primăvară.

După cum era de așteptat, la modelele SUV cele mai multe oferte sunt afișate toamna, în octombrie și noiembrie, iar interesul de cumpărare este în perioada august-octombrie.

Autovit.ro face parte din grupul Naspers și este cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second hand. Platforma a acumulat o experiență de peste 15 ani pe piața de profil.

 


FOTO: Mediafax

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.