Ce strategii de dezvoltare pe termen lung pregătește producătorul și retailerul Anna Cori

Senica Micu 04/07/2024 | 09:10 Revista
Ce strategii de dezvoltare pe termen lung pregătește producătorul și retailerul Anna Cori

Deschiderea de magazine în diverse țări din Europa face astăzi parte din strategia pe termen lung a producătorului și retailerului Anna Cori. Dar compania românească are și proiecte dedicate pieței interne.

Brand cu istorie în industria de încălțăminte din România, Anna Cori a lansat de curând cel mai mare magazin din rețea (600 de metri pătrați), chiar lângă poarta fabricii sale din Su­ceava, în urma unei investiții de un milion de euro. „În vii­to­rul apropiat vom deschide alte două magazine, în două cen­tre comerciale din județul Cluj“, dă un prim indiciu Ilie Cor­nea, fondatorul businessului, despre planurile sale pe piața locală.

ÎNAINTE DE REVOLUȚIE

„Noi ne ocupam încă dinainte de ’89 cu producția de încălțăminte. Aceasta a fost prima și singura meserie pe care am practicat-o și care ne-a introdus în lu­mea antreprenoriatului. Atunci am început să punem bazele fabricii de încălțăminte Denis (din Suceava, n.r.) și a re­țe­­lei de magazine Anna Cori“, își amintește Ilie Cornea, compania pornind dintr-un atelier care producea încălțăminte manual.

Valoarea investițiilor de la început și până astăzi a fost de aproximativ 30 de milioane de euro, principalele linii de business fiind producția de încălțăminte și marochinărie și partea de retail. Încă din primii ani, compania a fost dez­vol­­tată de Ilie Cornea împreună cu soția sa, Ana, pentru ca în ultimul timp să se implice în business și fiica acestora – Andreea, care este marketing manager.

Cu o rețea de aproape 40 de magazine (dintre care 4 des­chise în franciză la Chișinău), compania estimează pentru anul acesta o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 30% (față de valoarea de 23 de milioane de euro în 2023, din care 8,5 milioane de euro a fost partea de producție și 14,5 mili­oane de euro cea de retail), odată cu dezvoltarea de noi pro­iecte.

„Segmentul de retail online reprezintă 25% din totalul cifrei de afaceri din 2023. De asemenea, totalul clienților a ajuns la un număr de aproximativ 255.000, din care 53.000 au venit din e-commerce“, punctează Ilie Cornea. Ca parte a stra­te­giei de dezvoltare, compania lucrează acum la lansarea apli­cației mobile Anna Cori și Denis, precum și la lansarea unei noi linii de încălțăminte. La momentul de față, brandul Anna Cori este destinat publicului feminin, iar Denis este brandul dedicat produselor pentru bărbați. Odată cu dezvol­tarea acestor proiecte, va crește și numărul de angajați, ajuns astăzi la 700 (circa 200 în retail și 500 în pro­ducție).

La fabrica din Suceava se produc peste 300.000 de perechi de pantofi anual și în jur de 35.000-40.000 de poșete și genți, iar bonul mediu de cumpărături este de 700-800 de lei. Compania investește constant în producție, în utilaje, în materie primă și colaborează, în principal, cu furnizori din Italia.

ÎN EXPANSIUNE

În viitor, în afară de deschiderea unor ma­ga­zine la nivel local – unde investiția medie pentru o supra­față de aproximativ 100 de metri pătrați este estimată la circa 70.000-80.000 de euro, compania nu exclude posibilitatea de a avea magazine în mai multe țări europene. „Ne gândim, dar mo­mentan nu am luat nicio decizie în sensul acesta. Avem cereri din alte țări, cum ar fi Austria, Germania, Anglia, chiar și Belgia“, spune Andreea Cornea. „Da, pe termen lung, ne pro­­punem să deschidem magazine în diverse țări din Europa“, subliniază și Ilie Cornea.

Potrivit antreprenorului, piața de modă din plan local – în special cea de încălțăminte și marochinărie – este una „pre­ten­țioasă“, care a evoluat în ultima vreme în direcția produselor de calitate. „Cred că această piață, în România, este puțin împărțită în două categorii: pe de o parte, suntem asal­tați de foarte multe branduri din afară, cu prețuri foarte mici, iar pe de altă parte, există un public ce preferă calitatea, un public dispus să plătească un pic mai mult, iar produsul să fie de calitate, eventual de la un brand local“, spune la rândul său Andreea Cornea.

Un exemplu de companie care s-a focusat pe calitatea produselor de încălțăminte și marochinărie este și Musette Exim, împărțită la fel – între producție și retail. Înființată de familia Bâtlan în anii ’90, compania a ajuns la afaceri de 104 mi­lioane de lei (peste 21 de milioane de euro) în 2022, ultimul an pentru care există date publice, cu 32% mai mult prin comparație cu 2021. Musette Exim are în jur de 20 de magazine, potrivit informațiilor de pe site-ul de prezentare al companiei.

Dintr-o analiză publicată de World Footwear, care se ocupă cu statistici și rapoarte în acest domeniu, piața globală de în­­călțăminte – confruntată în ultimul an cu o serie de pro­vo­cări, precum inflația ridicată și întreruperile lanțului de apro­vi­zionare – va avea un venit de 412,90 miliarde de dolari în 2024, fiind estimată o rată anuală de creștere de 3,43% până în 2028.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.