Ce strategii adoptă bancherii pentru a emite carduri de credit către cât mai mulți clienți

Alexandra Pele 07/11/2018 | 11:50 Financiar
Ce strategii adoptă bancherii pentru a emite carduri de credit către cât mai mulți clienți

Piaţa cardurilor de credit înregistrează un avans anual constant de circa 20%, dar strategiile bancherilor se axează în special pe obişnuirea clienţilor cu aceste instrumente prin oferirea programelor de rate fără dobândă.

Acest articol a apărut în numărul 52 (5 – 18 noiembrie) al revistei NewMoney

Doar 16% din cardurile aflate în circulaţie la ora actuală sunt carduri cu funcţie de credit, un procent care s-a menţinut cons­tant în ultimii patru ani. Similar, valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile de credit a reprezentat mai puţin de un sfert din valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile obişnuite, reiese din datele Băncii Naţio­nale a României (BNR). Anul trecut s-au rea­lizat tranzacţii în valoare de circa 2,2 miliarde de euro cu cardurile de credit, faţă de aproape 12 miliarde de euro sub forma de tranzacţii cu cardul de debit. În primul semestru din acest an, tranzacţiile au fost de aproximativ 1,2 miliarde de euro, ritmul de creştere fiind de peste 20%, nivel similar cu cel al ultimilor patru ani, singurii pentru care există date agregate. Motivele ţin atât de efecte statistice (baza mică), cât şi de evoluţia consumului, care a antrenat activitatea de creditare pe întreg palierul de instrumente.

ORIGINI. Tradiţional, europenii nu sunt utilizatori înrăiţi de carduri de credit, iar România, statul cu cel mai mic sector bancar din Uniunea Europeană, nu excelează la rândul său din acest punct de vedere. „Artificiul“ folosit la nivel local pentru a extinde acest tip de produs este cardul de credit cu rate fără dobândă, un model introdus în sistemul bancar românesc la începutul anilor 2000 de către turcii de la Credit Europe Bank. Cu un portofoliu de circa 184.000 de carduri de credit active în 2017, Credit Europe Bank a avut anul trecut un rulaj de 240 de milioane de euro, în creştere cu 11% faţă de anul anterior.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.
← Close