Ce soluții caută dezvoltatorii de malluri pentru a aduce mai mulți vizitatori

NewMoney 14/11/2018 | 13:34 Companii
Ce soluții caută dezvoltatorii de malluri pentru a aduce mai mulți vizitatori

de Andrada Ghira

 

Dezvoltatorii centrelor comerciale din România încep să pună tot mai mult accentul pe o soluţie care să le aducă mai mulţi vizitatori: distracţia. În fond, un trafic crescut se traduce prin vân­zări mai mari pentru retaileri.

Acest articol a apărut în numărul 52 (5 – 18 noiembrie) al revistei NewMoney

Cu un cumpărător tot mai pretenţios în privinţa locului şi a felului în care îşi face cumpărăturile şi îşi petrece timpul liber, proprietarii de malluri sunt nevoiţi să investească în extinderea acestora cu noi magazine, dar şi cu opţiuni pentru pe­trecerea timpului. Iar cele mai importante dintre acestea sunt sălile de ci­ne­­ma. „Cinematograful este un punct de atracţie care generează o creştere a tra­fi­­cului şi a timpului petrecut într-un centru comercial. Astfel, prezenţa unui ci­ne­matograf creşte atât vânzările magazi­nelor, cât şi traficul din zona de res­tau­­rante“, spune Cristina Toroș, Retail Leasing Consultant CBRE România.

De cinematografe au nevoie şi centrele comerciale de proximitate, care pot atrage vizitatori şi în timpul săptă­mânii, nu doar pe perioada weekendului. Cel mai nou anunţ de extindere a venit de la proprietarii Veranda Mall din Bucureşti. Familia Pogonaru a semnat două contracte, unul de refinanţare şi altul de extindere a mallului deschis în octombrie 2016. Valoarea contractelor este de 34 de milioane de euro, iar centrul va fi extins cu 6.000 de metri pătraţi. „Continuăm să dez­voltăm Veranda Mall; adăugăm un cinematograf, aducem magazine noi şi dezvoltăm zona Obor“, spune Andrei Po­gonaru, proprietarul centrului.

Cea mai mare parte din noua extindere va fi destinată cinematografului, care a fost în planul dezvoltatorului încă de la deschidere. Aici va fi inaugurată în primă­vara anului viitor prima unitate a celui mai mare lanţ de profil din Slovacia, Cine­max. Noul cinematograf va avea o su­pra­faţă de 2.700 de metri pătraţi, 12 ecrane şi o capa­citate de circa o mie de lo­curi. Reconfigurarea şi extinderea etajului doi din Veranda Mall ar urma să ducă la atingerea unui grad de închiriere de 98%.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

d