Ce rol au companiile de curierat în procesul prin care magazinele online se extind în străinătate

NewMoney 28/05/2024 | 10:29 Ştiri
Ce rol au companiile de curierat în procesul prin care magazinele online se extind în străinătate

Extinderea internațională reprezintă o oportunitate semnificativă pentru magazinele online din România, însă această mișcare depinde de parteneriatele strategice cu furnizorii de servicii logistice, potrivit unui sondaj realizat de Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group.

Magazinele online din România consideră că livrările rapide și la timp, menționate de 29% dintre respondenți, sunt critice pentru succesul pe piețele internaționale, reiese din sondaj. Prețurile avantajoase practicate de companiile de curierat, subliniate de 27% dintre respondenți, sunt, de asemenea, esențiale, reflectând necesitatea de a menține costurile de transport competitive pentru a atrage și fideliza clienții internaționali.

De asemenea, soluțiile de retur ușoare și rapide, au fost indicate de 20% dintre respondenți, ca fiind vitale în a asigura o experiență pozitivă pentru clienți și a construi încrederea acestora în brand, subliniind importanța unui partener de curierat care nu doar să livreze rapid, ci și să gestioneze eficient procesul de retur.

Totodată, consultanța logistică personalizată este foarte dorită de magazinele online, 57% dintre acestea menționând necesitatea acestui serviciu. Acest fapt reflectă nevoia de suport specializat pentru optimizarea proceselor logistice și adaptarea acestora la cerințele specifice ale fiecărei piețe.

Mai mult, flexibilitatea în opțiunile de livrare este considerată importantă și foarte importantă de peste 90% dintre magazinele online care sunt interesate de extinderea operațiunilor la nivel internațional. Iar diversificarea opțiunilor, precum livrarea expres sau economică, multiple opțiuni de retur, permite magazinelor online să răspundă mai bine nevoilor variate ale consumatorilor internaționali, îmbunătățind astfel experiența utilizatorilor și loialitatea acestora.

Asistența locală și experiența pe piețele țintă

Asistența locală oferită de companiile de curierat în țările de destinație este văzută ca importantă și foarte importantă de peste 90% dintre magazinele online. O prezență locală solidă facilitează gestionarea livrărilor și retururilor, contribuind la o experiență pozitivă pentru clienți și la o logistică eficientă.

Iar experiența companiilor de curierat pe piețele țintă este considerată crucială pentru succesul operațiunilor internaționale, majoritatea respondenților indicând că acest aspect este important și foarte important. Companiile de curierat cu experiență pe piețele internaționale au procese eficiente și relații cu autoritățile locale, reducând astfel riscurile și complicațiile asociate cu expansiunea. În acest context, sprijinul în navigarea reglementărilor internaționale, inclusiv normele vamale și cerințele legale locale, este esențial pentru a evita eventuale amenzi și pentru a opera eficient.

„În prezent, companiile de curierat joacă un rol esențial în succesul extinderii magazinelor online pe piețele internaționale. Peste 50% din reușita acestui proces depinde de capacitatea lor de a oferi livrări rapide, costuri competitive și suport logistic personalizat. Colaborarea strânsă cu parteneri logistici experimentați este crucială pentru a răspunde cerințelor variate ale consumatorilor și pentru a construi o reputație solidă pe noi piețe”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România.

Volumul livrărilor cross-border se dublează și în 2024

Anul trecut, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme și marketplace-uri locale și internaționale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaționale pentru magazinele online românești. Iar parteneriatele și buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaționali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor și costurilor de livrare internațională.

La creșterea înregistrată anul trecut au contribuit și optimizarea proceselor de livrare și oferirea de opțiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului și livrarea în lockere, adaptate preferințelor individuale ale clienților.

Pentru 2024, pe segmentul cross-border, Packeta România ia în calcul o dublare a volumului livrărilor față de cea înregistrată anul.