Ce relevanță are în business că ultimul minut al lunii iunie din 2012 a avut 61 de secunde?

Bianca Dobrescu 11/09/2019 | 11:13 Companii
Ce relevanță are în business că ultimul minut al lunii iunie din 2012 a avut 61 de secunde?

Are vreo relevanță faptul că ultimul minut al lunii iunie din 2012 a avut 61 de secunde? Da, dacă impactul se traduce peste ani într-o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro.

Acest articol a apărut în numărul 73 (9 – 22 septembrie 2019) al revistei NewMoney

L-au lansat în formă brută în iunie 2012, cu o investiție inițială de aproape 200.000 de euro. Pe atunci, The Hub − devenit între timp Impact Hub − își avea sediul la Piața Unirii din București și ocupa un singur etaj, adică o suprafață totală de 300 de metri pătrați. Patru luni mai târziu, cumula deja 600 de metri pătrați, înghițind și nivelul inferior.

Dacă, inițial, cei trei fondatori (soții Oana și Vlad Craioveanu, alături de Alexandra Pode) se puteau mândri cu un spațiu de coworking care număra 50 de membri, Impact Hub se întinde astăzi pe o suprafață de peste zece ori mai mare, lucrează cu minimum 150 de startupuri anual, are peste 200 de membri lună de lună și estimează să depășească anul acesta afaceri de 1,3 milioane de euro. De asemenea, compania derulează zece programe de accelerare, inovare socială și educație antreprenorială − dintre care unele cu acoperire națională, cum ar fi Startarium sau Makeathon.

NEVOIA DE SPAȚIU. „Impact Hub a fost o întâmplare. Noi ne-am propus să construim un spațiu în care oameni ca noi să se poată întâlni, să poată lucra și construi proiecte. Pe atunci, pentru mulți din prietenii noștri eram un fel de hipsteri nebuni care renunțau la slujbe bine plătite pentru a merge pe un drum antreprenorial plin de neprevăzut“, își amintește Vlad Craioveanu.

La șapte ani de la intrarea pe piață a Impact Hub, suprafața totală a spațiilor de coworking aproape că s-a dublat, ajungând numai în București la peste 71.000 de metri pătrați, adică 2% din totalul spațiilor de birouri, pe fondul dezvoltării industriei IT&C, în principal, se arată în cel mai recent raport al companiei de consultanță imobiliară Crosspoint.

Pe piața românească, primele spații de coworking au apărut prin 1998, odată cu deschiderea în Capitală a primului birou al grupului belgian IWG. A fost nevoie de zece ani să se ajungă la o suprafață totală de doar 2.500 de metri pătrați, pentru ca în următorii zece ani aceasta să ajungă la 60.000 de metri pătrați, potrivit datelor aceluiași raport. În momentul de față, IWG domină categoric segmentul bucureștean al coworkingului, cu un portofoliu de aproximativ 30.000 de metri pătrați în 14 spații flexibile de birouri, fiind secondat de Mindspace, cu 12.000 de metri pătrați în trei clădiri.

În august 2017, pentru că nu mai reușeau să facă față cererii, cei trei antreprenori au decis să își mute sediul în zona Timpuri Noi, Impact Hub extinzându-se astfel pe o suprafață totală de 1.600 de metri pătrați. „Am luat în calcul să păstrăm locația, însă nu eram pregătiți din punctul de vedere al managementului. Atunci când te ocupi de două locații diferite, lucrurile devin un pic mai dificile“, recunoaște astăzi Oana Craioveanu.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.