Ce a propus ANAT pentru a evita țepele date de agențiile de turism

Florel Manu 16/11/2016 | 17:09 Ştiri
Ce a propus ANAT pentru a evita țepele date de agențiile de turism

Mai mulți turiști au rămas fără vacanțe în această vară, după ce agențiile Genius și Mareea nu au mai onorat rezervările plătite de clienți. Aceste incidente au convins Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) să inițieze un proiect de înființare a unui fond de garantare prin care păgubiți să-și poată recupere banii plătiți pentru vacanțe.

ANAT a înaintat Autorității Naționale în Turism un proiect privind înființarea unui Oficiu de Garantare. Dacă propunerea va fi avizată și de guvern, Oficiu de Garantare în Turism ar urma să-i despăgubescă pe cei care sunt „țepuiți” de agenții.

Noua entitate ar urma să garanteze pentru turiști pachetele achiziționate, însă nu și cazarea achiziționată individual sau biletele de avion. Companiile din turism vor contribui la fondul de garantare, în funcție de volumul de vânzări de pachete turistice. Agențiile pot opta și pentru asigurări individuale la diferite companii din piață, ori să aducă garanții bancare. „Garantarea pachetelor turistice este cerută de instituțiile europene din acest domeniu” , precizează prședintele ANAT, Alin Burcea.

Oficiul de Garantare în Turism ar urma să fie coordonat de un Consiliu de Supraveghere format din șapte membri. Patru vor reprezenta sectorul turistic, unul va fi propus de Autoritatea Națională în Turism, alți doi vor fi de la ANPC și de la Ministerul Finanțelor. Reprezentanții ANAT spun că inițierea acestui fond de garantare nu va scumpi considerabil pchetele de vacanță.

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.