Ce pregătește retailerul F64 pentru marile comunități de fotografi din toată țara

Emil Popescu 02/10/2017 | 11:56 Oameni
Ce pregătește retailerul F64 pentru marile comunități de fotografi din toată țara

Acest articol apare în numărul 24 (25 septembrie – 8 octombrie) al revistei NewMoney

Diafragma rămâne la F64, dar punctele de focus sunt puse pe extinderea în jurul comunităților locale de fotografi, prin magazine fizice în șase orașe din țară, precum și prin parteneriate în străinătate.

„Am început cu aparatele pe film, apoi a urmat fotografia digitală, s-a adăugat și video, iar acum este vorba despre digital imaging. Suntem alături de comunitatea pasionaților de exprimare prin imagine și vedem cum de aici se nasc proiecte, oameni faini și fotografi valoroși“, face Marian Alecsiu, cofondator al F64, un rezumat-fulger al evoluției magazinului pe care l-a deschis în 2001 alături de Daniela Becheru.

F64 acoperă, în prezent, circa 30% din piața locală de echipamente foto-video, cu cele două canale – site-ul (cu o pondere de 60% în vânzări) și magazinul de 1.000 mp din București. Anul trecut, compania a avut vânzări de circa 26 de milioane de euro.

PREGĂTIRI DE CASĂ NOUĂ. Prima etapă a viitorului F64 va începe înainte de Sărbătorile de iarnă, cu lan­sarea unei noi platforme online. Pentru extinde­rea în provincie (un proiect vechi și actual, în egală măsură), Alecsiu are în vizor șase orașe (Cluj-Napo­ca, Brașov, Timișoara, Iași, Constanța și Craiova), unde există comunități importante de fotografi. „Este un vis frumos, la care nu am renunțat. Interesul oamenilor pentru exprimare prin imagine este din ce în ce mai mare. (…) Cred în plus în valoarea interacțiunii și consider că online-ul și offline-ul fac foarte bună casă împreună“, spune cofondatorul F64.

Dar deschiderea de magazine este un proces costisitor, iar cei doi antreprenori nu pot susține singuri o astfel de investiție. Au avut de-a lungul timpului discuții cu mai mulți potențiali parteneri, cărora să le cedeze o parte din business, însă nu au găsit investitorul de care aveau nevoie și cu care să fie pe aceeași lungime de undă în privința viitorului companiei. Cu un investitor alături, prima mutare a lui Alecsiu ar fi lansarea magazinelor din provincie.

Deși piața românească rămâne obiectivul numărul unu, Alecsiu și Becheru au planuri (mari) și în pri­vința extinderii în străinătate, dacă se va dovedi o com­pletare naturală a activității retailerului. Mai întâi, schimbarea platformei va permite afișarea conținutului în limba engleză, însă magazinul nu ur­mă­rește simpla vânzare de produse pe alte piețe (în fond, și acum sunt livrate comenzi dincolo de gra­nițe), ci implicarea în viața comunităților foto din țările respective, împreună cu parteneri locali. Co­mu­nități extinse de fotografi există în statele vecine Bulgaria și Ungaria, în Cehia, Polonia și desigur Germania, cea mai importantă piață din Europa, sau Marea Britanie, o adevărată pepinieră de fotografi.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close