Ce planuri de viitor are Vicol Moldoveanu, CEO al platformei Star Taxi

NewMoney 07/04/2023 | 11:24 Oameni
Ce planuri de viitor are Vicol Moldoveanu, CEO al platformei Star Taxi

În drumul său către ținta de cea mai importantă platformă de mobilitate din România, Vicol Moldoveanu, CEO al platformei Star Taxi, pariază acum (și) pe segmentul corporate.

„Concurența pe piață este acerbă. Avem competitori direcți importanți, care activează la nivel internațional și, chiar dacă o fac sub numele de «transport alternativ», serviciul oferit este același“, spune Vicol Moldoveanu despre segmentul de business în care a debutat în urmă cu mai bine de un deceniu cu aplicația Star Taxi.

Astăzi, platforma numără peste 20.000 de șoferi înregistrați, cu circa două milioane de utilizatori care au conturi active, iar evoluția continuă.

Dincolo de proiectele pe care vrea să le bifeze într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat – precum dezvoltarea unui serviciu de curierat rapid și expansiunea în plan regional –, antreprenorul pune accent în momentul de față pe un nou serviciu, „Business Corporate“, dedicat companiilor.

Cum a pornit la drum Star Taxi

Povestea aplicației Star Taxi, intrată în piață în anul 2012, a pornit de la ideea de a simplifica procesul de comandă a unui taximetru, reducând totodată timpul de așteptare pentru găsirea unei mașini.

„Am reușit să oferim clienților un serviciu care le pune la dispoziție cea mai apropiată mașină, în cel mai scurt timp. (…) În primul an, investiția alocată a fost de peste două milioane de euro, ajungând în prezent la peste șase milioane de euro. Tot profitul a fost reinvestit în companie de la an la an“, detaliază Vicol Moldoveanu.

Odată cu lansarea serviciului „Business Corporate“, antreprenorul dezvoltă o nouă linie de business – Star Taxi Corporate –, printr-o investiție inițială de peste 250.000 de euro.

Prin intermediul noului serviciu, companiile pot să le asigure angajaților un transport decontat, având posibilitatea de a stabili limite de buget zilnice, lunare sau pe călătorie.

Totodată, clienții corporate au la dispoziție opțiunea de facturare cumulată, realizată o singură dată pe lună, cu raportare detaliată despre toate cursele efectuate în decursul unei luni și costurile implicate.

Mai mult, toți șoferii disponibili în aplicația Star Taxi sunt incluși automat în serviciu, detaliile fiecăruia dintre ei fiind disponibile încă de la începutul cursei. Noua opțiune este deja disponibilă în toate cele peste 20 de orașe în care Star Taxi operează astăzi, printre care București, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Arad, Târgu Mureș, Sibiu, Alba Iulia, Mangalia sau Bacău.

„Pe lângă facilitarea procesului de comandă a unui taxi, companiile au reușit să își reducă costurile pentru transportul angajaților, deoarece opțiunea oferită de noi nu are componente dinamice în stabilirea prețului. Astfel, prețul este stabilit per kilometru și nu diferă de la o cursă la alta pentru aceeași distanță“, explică Moldoveanu.

În acest moment, Star Taxi are parteneriate cu peste 50 de companii medii și mari din România, printre acestea numărându-se businessuri din HoReCa, IT, telecom, vânzări, retail sau banking. Până la finalul anului în curs, ținta este o dublare a numărului de clienți corporate.

„Star Taxi funcționează ca o aplicație de tip agregator la nivel național, care pune în legătură directă șoferii de taxi autorizați cu clienții care au nevoie de acest serviciu. În momentul de față ne axăm pe mai multe direcții de business, plecând de la aplicații dezvoltate pentru clienți și șoferii de taxi până la noul serviciu corporate“, mai spune Moldoveanu.

Idei pentru viitor

În paralel cu dezvoltarea la nivel național a noului serviciu, antreprenorul își propune să-i recâștige pe o parte dintre clienții care au migrat spre transportul alternativ (prin aplicații de ride-sharing de genul Uber sau Bolt), mizând pe faptul că serviciile de taximetrie „s-au îmbunătățit în ultima perioadă“.

Piața locală a platformelor de mobilitate urbană, pe care sunt prezente companii precum Uber sau Bolt, a evoluat mult în ultimii cinci ani, fiind estimată la 1,587 de miliarde de lei (335 de milioane de euro) în 2019, potrivit unui studiu realizat de PwC România. Din acest total, „piața de e-hailing, care include contravaloarea serviciilor de taximetrie generate prin aplicațiile de mobilitate urbană, era evaluată la 706 milioane de lei (149 de milioane de euro), iar cea de ride-sharing, la 881 de milioane de lei (186 de milioane de euro)“, reiese din același studiu.

Pentru 2023, Vicol Moldoveanu estimează să depășească o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, mult peste valoarea de aproximativ 850.000 de euro înregistrată în 2022. „Prioritatea noastră este să devenim cea mai importantă platformă de mobilitate din România, unde avem o concurență foarte mare prin platformele de transport alternativ, dar, în paralel, suntem atenți la piețele din regiune și monitorizăm constant evoluția acestora.

Pe viitor ne propunem să ne dezvoltăm și în plan regional“, adaugă Vicol Moldoveanu, dar fără a oferi alte detalii despre țările noi unde intenționează să se extindă.

Un viitor în care plănuiește și dezvoltarea unui serviciu de curierat rapid, după un algoritm asemănător celui de taximetrie.

Acest articol a apărut în numărul 160 al revistei NewMoney