Ce planuri are pentru România unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume
Deși criza sanitară nu dă semne de oboseală, Eglo România nu renunță la planurile sale de dezvoltare și anunță că vrea să deschidă mai multe magazine la nivel național, în paralel cu optimizarea platformei de vânzări online.
„Pentru a limita efectul creșterii exponențiale a prețurilor, am majorat costurile produselor progresiv și în limita generală de 10%, diferența până la costul real fiind subvenționată de noi“, spune Cătălin Dumitrașcu, general manager Eglo România, încă de la începutul interviului cu NewMoney. Acesta se referă la faptul că afacerea pe care o reprezintă a fost afectată de evoluția prețului la materiile prime și a costului de transport, cu un impact direct asupra prețului final al produsului, pe fondul pandemiei de COVID-19.
Chiar și așa, filiala românească a grupului Eglo Leuchten Austria, unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume, își continuă expansiunea, pe lista sa aflându-se investiții în mai multe magazine în România. Și nu sunt singurele sale planuri.
Expansiunea
Pentru Eglo România, prezența în piața românească a însemnat, printre altele, investiții de peste zece milioane de euro în dezvoltarea rețelei de showroomuri proprii, în magazinele partenere și în platforma proprie online, dar și în angajați. Compania s-a axat în ultimii ani pe diversificarea produselor, astfel încât să țină pasul cu proiectele lansate pe segmentele rezidențial și industrial.
De când a intrat în România, în anul 1996, și până astăzi, Eglo a mers pe aceeași linie cu dezvoltarea marilor retaileri de do-it-yourself (Hornbach, Leroy Merlin) și a celor specializați pe mobilier și decorațiuni (XXL Lutz, Casa Rusu, Kalenda). La ora actuală, Eglo are în plan local șase magazine, din care două în București și câte unul în Sibiu, Constanța, Timișoara și Cluj-Napoca.
„Ca planuri pe termen scurt, ne-am propus să ne extindem rețeaua de magazine în orașe cu peste 200.000 de locuitori. Mai exact, în perioada următoare ne concentrăm pe deschiderea de magazine în Iași, Craiova și Bacău. În funcție de mărimea locației, investiția variază între 100.000 și 300.000 de euro, sumă care include atât amenajarea spațiului, cu mobilierul de prezentare, cât și stocul de marfă“, detaliază Cătălin Dumitrașcu.
În funcție de evoluția cererii, sunt luate în calcul și investiții în mărirea spațiului de depozitare pentru articolele de stoc. Investițiile în magazine se pliază pe profilul consumatorului, care preferă în continuare să meargă în aceste magazine și să interacționeze cu un consultant de vânzări, astfel încât să primească informații tehnice și detalii despre produse.
În contextul sistemului de work from home din ultimul an și al menținerii unui sistem hibrid pe termen mediu, din datele Eglo reiese că, anul acesta, creșterea în cazul categoriei corpurilor de iluminat pentru birou ar putea fi de 15%. Compania a investit în digitalizare și în perfecționarea platformei online, care îi permite să livreze acum în întreaga țară. De altfel, vânzările online au crescut cu 200% în plină pandemie, în perioada aprilie 2020 – aprilie 2021.
„Pentru Eglo, vânzările online înseamnă 15% din totalul cifrei de afaceri. În ultimul an am investit în modernizarea website-ului nostru, în școlarizarea personalului dedicat să se ocupe doar de acest segment și, totodată, am crescut bugetul campaniilor de marketing. În viitorul apropiat, preconizăm că online-ul va ajunge la o pondere de 30% din totalul cifrei de afaceri“, punctează Dumitrașcu. În 2020, compania a avut o cifră de afaceri de 5,9 milioane de euro, în creștere ușoară față de 2019, iar pentru anul acesta estimează o creștere de 10%, până la circa 6,5 milioane de euro, cu o marjă de profit de 9%. „Dacă pentru întreg anul 2021 estimăm că vom păstra un trend ascendent – și la fel în prima jumătate din 2022 –, după această perioadă preconizăm o scădere a cererii în materie de corpuri de iluminat pe piața românească“, adaugă Dumitrașcu.
Personalizare
Odată cu lansarea gamei Eglo Professional la nivel internațional, Eglo intenționează să abordeze segmentul business-to-business cu soluții personalizate, mergând direct către dezvoltatorii de parcuri logistice cu soluții de iluminat industrial pentru hale, precum și către investitorii în proiecte de birouri sau clădiri comerciale.
Un studiu publicat recent de Colliers arată că piața logistică și industrială continuă să fie sectorul imobiliar cel mai dinamic, cu un stoc total de spații de depozitare moderne ce depășește șase milioane de metri pătrați. Astfel, potrivit consultanților Colliers, în condițiile în care stocul total de spații industriale și logistice moderne pe cap de locuitor din România este abia la jumătate din cel al Poloniei, dar nivelurile de consum sunt similare, este de așteptat ca această dinamică să se mențină pe termen mediu, cu potențial de a se apropia de pragul de zece milioane de metri pătrați de depozite moderne până la sfârșitul acestui deceniu.
„Livrările de noi depozite continuă să se facă mai ales în jurul Bucureștiului, dar nu numai, pentru că destul de multe regiuni din Transilvania rămân atractive, la fel și unele regiuni sudice ale țării“, spune Lucian Opriș, associate director industrial agency la Colliers.
La nivelul general al pieței globale de corpuri de iluminat industrial, specialiștii din domeniu citați de infohale.ro estimează o creștere cu o rată anuală de 4,5% în următorii cinci ani pentru acest domeniu. Ei spun că operatorii industriali se confruntă cu provocări legate de costurile de întreținere cauzate de pierderile mari de căldură aferente corpurilor de iluminat tradiționale, ceea ce a dus și la o creștere pentru corpurile de iluminat cu leduri. Conform aceleiași surse, o caracteristică importantă a ledurilor este reducerea poluării luminoase, aceasta putând fi controlată cu până la 50%, în timp ce risipa de energie poate scădea cu 70%.
Eglo România face parte din grupul Eglo Austria, cu peste 18 milioane de corpuri de iluminat vândute până astăzi în peste 132 de țări din întreaga lume. Grupul deține fabrici în Ungaria, China și India, astfel că peste 90% din produse sunt fabricate in-house.
În România, compania are și un sediu propriu în Măgurele, în județul Ilfov, cu birouri, un showroom de prezentare și un depozit de 3.300 de metri pătrați, cu 12 metri înălțime. Toată această prezență locală vine să confirme și spusele lui Dumitrașcu: „Eglo România este ca un fel de hub pentru Republica Moldova și Bulgaria“.
Acest articol a apărut în numărul 126 al revistei NewMoney
FOTO: Laszlo Raduly