Ce planuri are pentru România unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume

Senica Micu 03/11/2021 | 10:18 Companii
Ce planuri are pentru România unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume

Deși criza sanitară nu dă semne de obo­seală, Eglo România nu renunță la planu­rile sale de dezvoltare și anunță că vrea să deschidă mai multe magazine la nivel național, în paralel cu optimizarea platformei de vânzări online.

„Pentru a limita efectul creșterii exponen­țiale a prețurilor, am majorat costurile produselor progresiv și în limita generală de 10%, diferența până la costul real fiind sub­venționată de noi“, spune Cătălin Dumi­trașcu, general manager Eglo România, încă de la începutul interviului cu NewMo­ney. Acesta se referă la faptul că afacerea pe care o reprezintă a fost afectată de evo­luția prețului la materiile prime și a costului de transport, cu un impact direct asupra prețului final al produsului, pe fondul pandemiei de COVID-19.

Chiar și așa, filiala românească a grupului Eglo Leuchten Austria, unul dintre cei mai mari producători de corpuri de iluminat din lume, își continuă expansiunea, pe lista sa aflându-se investiții în mai multe magazine în România. Și nu sunt singurele sale planuri.

Expansiunea

Pentru Eglo România, pre­zența în piața românească a însemnat, prin­tre altele, investiții de peste zece mili­oane de euro în dezvoltarea rețelei de show­roomuri proprii, în magazinele partenere și în platforma proprie online, dar și în an­gajați. Compania s-a axat în ultimii ani pe diversificarea produselor, astfel încât să țină pasul cu proiectele lansate pe segmen­tele rezidențial și industrial.

De când a intrat în România, în anul 1996, și până astăzi, Eglo a mers pe aceeași linie cu dezvoltarea marilor retaileri de do-it-your­self (Hornbach, Leroy Merlin) și a celor specializați pe mobilier și decorațiuni (XXL Lutz, Casa Rusu, Kalenda). La ora ac­tuală, Eglo are în plan local șase magazine, din care două în București și câte unul în Sibiu, Constanța, Timișoara și Cluj-Napoca.

„Ca planuri pe termen scurt, ne-am propus să ne extindem rețeaua de magazine în orașe cu peste 200.000 de locuitori. Mai exact, în perioada următoare ne concen­trăm pe deschiderea de magazine în Iași, Craiova și Bacău. În funcție de mărimea locației, investiția variază între 100.000 și 300.000 de euro, sumă care include atât amenajarea spațiului, cu mobilierul de pre­zentare, cât și stocul de marfă“, detaliază Cătălin Dumitrașcu.

În funcție de evoluția cererii, sunt luate în calcul și investiții în mărirea spațiului de depozitare pentru articolele de stoc. In­ves­tițiile în magazine se pliază pe profilul consumatorului, care preferă în continuare să meargă în aceste magazine și să inte­rac­ționeze cu un consultant de vânzări, astfel încât să primească informații tehnice și de­­talii despre produse.

În contextul sistemului de work from home din ultimul an și al menținerii unui sis­tem hibrid pe termen mediu, din datele Eglo reiese că, anul acesta, creșterea în cazul categoriei corpurilor de iluminat pentru birou ar putea fi de 15%. Compania a investit în digitalizare și în perfecționarea platformei online, care îi permite să livreze acum în întreaga țară. De altfel, vânzările online au crescut cu 200% în plină pandemie, în perioada aprilie 2020 – aprilie 2021.

„Pentru Eglo, vânzările online înseamnă 15% din totalul cifrei de afaceri. În ultimul an am investit în modernizarea website-ului nostru, în școlarizarea personalului dedicat să se ocupe doar de acest segment și, totodată, am crescut bugetul campaniilor de marketing. În viitorul apropiat, preconizăm că online-ul va ajunge la o pon­dere de 30% din totalul cifrei de afa­ceri“, punctează Dumitrașcu. În 2020, compania a avut o cifră de afa­ceri de 5,9 mili­oane de euro, în creștere ușoară față de 2019, iar pentru anul acesta estimează o creștere de 10%, până la circa 6,5 milioane de euro, cu o marjă de profit de 9%. „Dacă pen­tru întreg anul 2021 estimăm că vom păstra un trend ascendent – și la fel în pri­ma jumătate din 2022 –, după această perioadă preconizăm o scădere a cererii în materie de corpuri de iluminat pe piața românească“, adaugă Dumitrașcu.

Personalizare

Odată cu lansarea ga­mei Eglo Professional la nivel internațional, Eglo intenționează să abordeze segmentul business-to-business cu soluții personali­zate, mergând direct către dezvoltatorii de parcuri logistice cu soluții de iluminat industrial pentru hale, precum și către investitorii în proiecte de birouri sau clădiri comerciale.

Un studiu publicat recent de Colliers arată că piața logistică și industrială con­tinuă să fie sectorul imobiliar cel mai dina­mic, cu un stoc total de spații de depozitare moderne ce depășește șase milioane de metri pătrați. Astfel, potrivit consul­tan­ților Colliers, în condițiile în care stocul to­tal de spații industriale și logistice mo­derne pe cap de locuitor din România este abia la jumătate din cel al Poloniei, dar ni­­velurile de consum sunt similare, este de așteptat ca această dinamică să se men­țină pe termen mediu, cu potențial de a se apropia de pragul de zece milioane de metri pătrați de depozite moderne până la sfâr­șitul acestui deceniu.

„Livrările de noi depozite continuă să se facă mai ales în jurul Bucureștiului, dar nu numai, pentru că destul de multe regiuni din Transilvania rămân atractive, la fel și unele regiuni sudice ale țării“, spune Lucian Opriș, associate director industrial agency la Colliers.

La nivelul general al pieței globale de cor­puri de iluminat industrial, specialiștii din domeniu citați de infohale.ro estimează o creștere cu o rată anuală de 4,5% în ur­mă­torii cinci ani pentru acest domeniu. Ei spun că operatorii industriali se confruntă cu provocări legate de costurile de în­tre­ți­nere cauzate de pierderile mari de căl­dură aferente corpurilor de iluminat tradițio­nale, ceea ce a dus și la o creștere pentru cor­purile de iluminat cu leduri. Conform aceleiași surse, o caracteristică importantă a ledurilor este reducerea poluării luminoase, aceasta putând fi controlată cu până la 50%, în timp ce risipa de energie poate scădea cu 70%.

Eglo România face parte din grupul Eglo Austria, cu peste 18 milioane de corpuri de iluminat vândute până astăzi în peste 132 de țări din întreaga lume. Grupul de­ține fabrici în Ungaria, China și India, astfel că peste 90% din produse sunt fabricate in-house.

În România, compania are și un sediu propriu în Măgurele, în județul Ilfov, cu birouri, un showroom de prezentare și un de­­pozit de 3.300 de metri pătrați, cu 12 metri înăl­țime. Toată această prezență locală vine să confirme și spusele lui Dumi­trașcu: „Eglo România este ca un fel de hub pentru Republica Moldova și Bulgaria“.

Acest articol a apărut în numărul 126 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.