Ce decizie a luat Google după ce TikTok a explodat în popularitate

Andrei Dumitru 06/04/2020 | 12:28 Fapt Divers
Ce decizie a luat Google după ce TikTok a explodat în popularitate

De când TikTok a explodat în popularitate în ultimii doi ani, unii YouTuberi au făcut o tranziție către noua platformă. Potrivit The Information, se pare că YouTube încearcă să recupereze unii dintre acești creatori, lansând propria funcție rivală TikTok numită „Shorts”.

Conform raportului, Shorts va face parte din aplicația YouTube obișnuită și va include „un flux de videoclipuri scurte postate de utilizatori.” Mulțumită stocului de muzică licențiată al companiei, utilizatorii vor putea folosi aceste piese ca piese de fundal pentru videoclipurile lor, ceea ce ar putea oferi YouTube un avantaj față de concurentul său.

TikTok, una dintre cele mai populare aplicații din lume

TikTok s-a lansat în China în 2016 și a fost lansat în toată lumea în 2018. Aplicația permite videoclipuri cu bucle scurte de la 3 până la 60 de secunde, amintind de zilele de glorie ale Vine.

De la lansare, aplicația a înregistrat o popularitate enormă, devenind una dintre cele mai descărcate aplicații din ambele magazine majore de aplicații, fiind populară în special în rândul adolescenților.

TikTok a fost afectat și de controverse. Au ieșit la iveală rapoarte conform cărora moderatorii au fost îndrumați să cenzureze reach-ul utilizatorilor cu dizabilități vizibile. Vorbim de asemenea și de disprețul general al politicienilor americani, mulți dintre ei considerând aplicația chineză drept o amenințare la adresa securității naționale. Bineînțeles, YouTube nu este exact lipsit de controverse.

Va fi interesant însă să vedem cum se va duce această bătălie dintre cele două platfomre.. Funcția va fi introdusă până la sfârșitul anului 2020, dar dacă YouTube dorește să oprească impulsul lui TikTok – mai ales acum că oamenii sunt blocați acasă și nu au lucruri mai bune de făcut cu timpul lor – probabil că va trebui să grăbească lansarea alternativei sale.