Ce campanie publicitară a lansat Volvo în Germania: „Nu cumpărați această mașină”

NewMoney 14/12/2018 | 12:18 Ştiri
Ce campanie publicitară a lansat Volvo în Germania: „Nu cumpărați această mașină”

Ca să atragă cât mai mulți clienți în showroomuri, producători auto încearcă mereu să se promoveze prin designul inovator și dotările de confort cu care sunt echipate mașinile. Însă, Volvo a adoptat o altă strategie pentru piața din Germania. „Nu cumpărați această mașină”, este mesajul transmis de compania suedeză potențialilor clienți.

Deși sloganul pare că încalcă toate principiile expuse în manualele de marketing, acesta se potrivește cu strategia Volvo de a conduce șoferii care își doresc o mașină nouă, către „abonamente” asemănătoare cu cele oferite dee serviciile de streaming precum Netflix sau Spotify, scrie Bloomberg.

Practic, clienții care aleg aceste „abonamente” introduse de Volvo primesc o factură lunară care acoperă diverse taxe și reparații,un plan care ar trebui să acopere jumătate din producţia companiei până în 2025. „Este foarte transparent, un mod de a avea o maşină fără complicaţii”, explică drectorul general al Volvo, Hakan Samuelsson. „Ştii exact cât costă.”

În Germania, prețul abonamentelor încep de la 498 de euro  pentru o versiune de bază a modeleului XC40 și poate ajunge până la 929 de euro pentru un model de top, ca XC90, echipat cu jante din aliaj și tapițerie din piele Nappa.

Volvo spune că abonamentele pe care le oferă sunt diferite față de contractele tradiționale de leasing, doarece clienții nu trebuie să plătească un avans sa o taxă de încheiere a contractului, iar prețul include asigurarea, taxele, asistența rutieră și servicii precum montarea și depozitarea anvelopelor de iarnă.

Iar compania suedeză nu este singura care vine cu o asemenea strategie. Ford oferă abonamente în San Francisco și Los Angeles, începând de la aproximativ 405 dolari pe lună, în timp ce producători de top, precum Porsche, Mercedes-Benz și Cadillac permit șoferilor din anumite orașe să schimbe mașinile de mai multe ori pe an, pentru prețuri ce variază între aproximativ 1.000 de dolari și 2.000 de dolari pe lună.

Prin astfel de programe, producătorii de automobile încearcă să atragă noile generații, care au crescut cu servicii de ride-sharing și care așteaptă lansarea mașinilor autonome. În Marea Britanie, doar 30% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 17 și 20 de ani au permis de conducere, aproape de două ori mai puini față de 1990.

Înainte să lanseze oficial aceste abonamente, Volvo a testat programul în SUA și a observat că șofeerii aveau în medie 40 de ani, cu aproape 10 ani mai puțin față de clienții obișnuiți ai mărcii.

„Mașina nu este la fel de importantă pentru tineri ca în anii ’80 sau ’90. Abonamentele reprezintă o modalitate convenabilă de a avea unul fără riscul financiar”, spune Jan-Philipp Hasenberg, reprezentantul unei firme de consultanță.

Dezavantajul abonamentelor este, însă, prețul mult mai ridicat decât cel pe care ar trebui să îl achite șoferii în cazul contractelor de leasing. În Germania, un prețul în leasing pentru un Volvo XC40 nou începe de la aproximativ 300 € pe lună, cu 40% mai puțin față de un abonament.

Prețurile piperate îi descurajează pe șoferi să se ancoreze la această idee. Un studiu recent realizat recent arată că doar un sfert dintre germani și 14% dintre americani s-ar abona la o mașină și că mai puțin de jumătate dintre cei interesați de idee ar plăti mai mult de 500 de euro pe lună.


Foto: Hepta/Mediafax