În căutarea fericirii: cura cu microdoze de LSD

Mimi Noel 20/01/2017 | 11:43 Global
În căutarea fericirii: cura cu microdoze de LSD

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Suntem la mijlocul anilor 1700. Benjamin Frank­­lin își făcuse un obicei ciudat: aproape în fiecare dimineață, îna­­in­­te să înceapă să lucreze, se pro­ță­pea gol în fața ferestrei pentru o… baie de aer. Și nu era deloc un exhibiționist. Era doar un tip revoluționar hotărât săși optimizeze via­­ța prin tot felul de expe­rimente ritualice, auto­­ad­­mi­­nis­­tra­­te corpului și minții. Dintre toate instinctele umane, dorința de a-ți îmbunătăți viața este la fel de fundamentală ca nevoia de sex și mâncare.

Ei bine, în zilele noastre, internetul te poa­­te ajuta să faci acea baie de aer altfel, chiar să te ajute să mai ameliorezi din problemele pe care le ai, ba chiar să te ajute să conștien­­ti­­zezi unele de care nici nu știai.

Sunt puțini care înțeleg toate astea mai bine de­­cât Ayelet Waldman (52 de ani), scriitoare și fost avo­­cat federal pentru care introspecția a devenit un fel de job part-time. Cartea intitulată „O zi cu ade­­vă­­­­­­rat bună“ (costă 25,9 dolari) documentează cel mai curajos efort pe care Waldman l-a făcut pen­­tru îmbunătățirea vieții: a ținut o cură cu microdoze de LSD, un drog psihedelic semisintetic, pe care a descope­­rit-o într-o carte din 2011 a cercetătorului James Fadiman. Potrivit ghidului acestuia, cei care re­­curg la această terapie ar trebui să ia 10 microgra­­me (1 microgram este echi­va­lentul a 0,001 miligra­­me) de LSD o dată la trei zile, cantitate mult sub ni­­­ve­lul la care un consumator ar începe să aibă ha­­lu­­cinații. Luat în microcantități, LSD-ul îm­­bună­­tă­­țește starea generală, înlesnește procesul de gândi­­re, creativitatea și sporește capacitatea de con­­centra­­re.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.