Câți bani câștigă un mecanic de locomotivă, angajat la CFR Călători

Elena Marinescu 18/12/2019 | 19:11 Ştiri
Câți bani câștigă un mecanic de locomotivă, angajat la CFR Călători

Industria transporturilor feroviar este în plină expansiune, iar companiile private sunt în continuă căutare de personal calificat, inclusiv pentru meseria de mecanic de locomotivă.

În clasamentul salariilor acest loc de muncă este pe locul 318, iar un salariu mediu net este de 3.123 de lei, însă cu toate sporurile (de noapte, de duminicaă de sărbători legale) poate ajunge chiar şi la 7.000 de lei.

Angajatorii privaţi din sectorul de transport feroviar de marfă/călători găsesc cu dificultate candidaţi pentru posturile  disponibile, în condiţiile în care muncitorii calificaţi din domeniu au rămas tot puţini.

Formarea mecanicilor de tren se realizează la Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER) şi are o durată de doi ani.

Ce responsabilităţile are un mecanic de locomotivă

  • Tractarea în condiţii de siguranţă a trenurilor, conform legislaţiei în vigoare;
  • Să cunoască secţiile de circulaţie pe care remorca trenul, PTE ale staţiilor de cale ferată, RTE al liniilor ferate industriale, unde urmează să-şi desfăşoare activitatea;
  • Să cunoască operaţiunile de remizare, respectiv punere în serviciu, pentru tipul de locomotivă pe care o conduce;
  • Să cunoască, să respecte şi să aplice în totalitate conţinutul actelor normative şi reglementărilor specifice funcţiei pe care o îndeplineşte, conform sigurantei circulatiei.

Principalele cerinţe pentru un astfel de post

– De bază: Minim studii medii
– De specialitate: studii de specialitate în domeniul conducerii locomotivelor pentru trenuri de marfă şi călători;
– avizele medical şi psihologic, în termen de valabilitate conform legislaţiei în vigoare;
– certificatul pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale generale;
– permisul/permisele de conducere tip locomotivă şi autorizaţia/autorizaţiile specifice activităţii de manevră, conducere a trenurilor, conducerea trenurilor pe pante mari, activitate în sistem simplificat (fără mecanic ajutor), conform reglementărilor specifice si in termen de valabilitate.

În prezent, în sistemul feroviar românesc deficitul de mecanici de locomotivă este de aproximativ 70%.

Foto: Club Feroviar (www.clubferoviar.ro)