Câtă apă îmbuteliată mai beau românii și ce preferințe au în alegerea produsului

Gabriel Bucur 30/01/2017 | 14:18 Ştiri
Câtă apă îmbuteliată mai beau românii și ce preferințe au în alegerea produsului

Aproape 80 de litri de apă îmbuteliată a băut fiecare român, în medie, în 2016, iar anul care a început poate aduce o creștere, bazată pe puterea de cumpărare tot mai mare a populației, potrivit estimărilor făcute de compania care produce Apa Calipso.

Conform studiilor, în România lui 2015, consumul anual de apă îmbuteliată per capita era de 72 de litri, mult sub media europeană de 105 litri. „În 2016, din punctul nostru de vedere, acest consum a crescut, iar trendul este sa ajungă din urmă Europa. Estimăm pentru 2016 o valoare de 75-80, iar în 2017 sperăm să crească și mai mult, pe fondul creșterii puterii de cumpărare și a nevoilor individuale”, a declarat Daciana Siderache (foto), directorul general al companiei Calipso.

Prețul nu mai reprezintă un criteriu la fel de important în alegerea brandului de apă îmbuteliată. Accesul mai facil la informație face lumea produselor transparentă. „Primează acum, din punctul nostru de vedere, seriozitatea și raportul calitate preț, asta dacă în anii trecuți singura variabilă care dicta era prețul cât mai scăzut. Calitatea produselor noastre și controlul riguros al acesteia ne-a adus în poziția de top în selecția pe categorie, fie ea prin prisma partenerilor de business sau a consumatorului final”, a precizat Daciana Siderache.

Apa Calipso a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 50 de milioane de lei, în creștere cu 11% față de 2015 și a livrat 160 de milioane de litri de apă și suc pe piața românească.

„Deși cifra de afaceri este mai mare, profitul firmei a prezentat o ușoară scădere, întrucât în 2016 am făcut investiții foarte mari în tehnologie și extinderea activității companiei. Credem că roadele acestor investiții le vom vedea începând din 2017 încolo și suntem încrezători în capacitatea noastră de a crește organic”, a declarat directorul general al Calipso.

Apa Calipso are în plan pentru 2017 continuarea investițiilor începute anul trecut pentru modernizarea și eficientizarea capacității de producție și pentru reducerea amprentei de carbon. Diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de retaileri cu care colaborează sunt alte obiective importante, pentru care compania a alocat un buget minim de investiții de două milioane de euro.

„Odată cu finalizarea investițiilor în capacitatea de producție, vom putea îmbutelia și livra undeva în jur de 300 milioane de litri pe an. Capacitatea mare de îmbuteliere și stocare ne transformă într-un partener puternic care poate susține mai ales vârful de sezon“, a adăugat Daciana Siderache.

Compania Apa Calipso a fost înființată în anul 1991, iar în prezent a ajuns la un total de peste 140 de angajați și o cifră de afaceri în 2016 de circa 45 de milioane de lei. Proiectul de extindere a capacității de îmbuteliere, finalizat anul acesta, ridică valoarea totală a investițiilor în producție la peste 12 milioane de euro.

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.