Cât plătesc românii pentru cadourile de Crăciun cumpărate online

Gabriel Bucur 16/11/2016 | 18:31 Ştiri
Cât plătesc românii pentru cadourile de Crăciun cumpărate online

Anul acesta, românii vor cumpăra online, în medie, cadouri pentru șase persoane, majoritatea din familie, pentru care vor cheltui circa 620 de lei, arată datele unui studiu realizat de GKI Digital. De asemenea, febra cumpărăturilor se va instala, cel puțin în comerțul online, odată cu ziua de Black Friday.

Cele mai scumpe cadouri vor fi oferite membrilor familiei restrânse, iar suma totală alocată pentru două sau trei persoane va fi de circa 280 de lei. Astfel, românii își planifică să cheltuiască peste o sută de lei, când vine vorba de daruri pentru copii, părinți ori frați, în timp ce, la polul opus, cele mai mici sume se vor duce către cadourile destinate colegilor de serviciu – aproape 60 de lei.

Când vine vorba de atențiile de Crăciun, doar un român din doi se gândește la familia extinsă, formată din rudele mai îndepărtate. Totodată, un român din patru va cumpăra cadouri pentru prietenii apropiați, iar 16% vor cumpăra cadouri pentru colegi sau cunoscuți.

Ofertele magazinelor online pot influența radical deciziile cumpărătorilor. Pentru 88% din clienți criteriul de bază în alegerea unui cadou rămâne prețul produsului, dar comportamentul poate fi influențat și de prima impresie formtă sau de credibilitatea pe care site-ul o are.

„Dacă produsul se află pe stoc în momentul realizării comenzii, rezultatele căutărilor de pe site-urile de comparare a prețurilor, gama de produse sau opiniile altor cumpărători despre produse”, arată studiul GKI Digital.

Principalele produse preferate de români, când vine vorba de oferirea unui cadou de Crăciun cumpărat online, rămân articolele de îmbrăcăminte, produsele de înfrumusețare, comseticele și jucăriile.

„În cercul familiei restrânse, cele mai populare cadouri vor fi și anul acesta produsele electronice de divertisment și de alte tipuri, articolele de amenajare a casei și de bricolaj, dar și ceasurile și bijuteriile”, mai este precizat în studiu. Aceleași categorii de produse sunt căutate și pentru rudele mai îndepărtate, cu mențiunea că, în acest caz, mai populare sunt variantele accesibile ca preț.

Black Friday, pregătiri pentru Crăciun

Perioada cumpărăturilor de sărbători începe în jurul zilei de Black Friday, ocazie cu care platformele câștigă sau pierd încrederea consumatorilor români în plățile online, și, implicit, în comerțul online. Însă trendul este ascendent.

Numărul de tranzacții a crescut de la aproape 56.000, în 2013, la peste 120.000, în 2015, iar valoarea totată a comenzilor a evoluat de la 18 milioane de lei, în 2013, la peste 68 de milioane de lei, anul trecut, potrivit unui studiu PayU. Totodată, coșul mediu de cumpărături a crescut de la 330 de lei la peste 560 de lei.

Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday, în ultimii trei ani, au fost echipamentele de fotografiat profesioniste, televizoarele și o vacanță la Rio, iar sumele s-au situat între 16.800 și 25.000 lei.

Produsele IT&C au fost, an de an, în topul preferințelor de Black Friday, dar și alte categorii au început să câștige teren, precum obiectele de mobilier, decorațiunile, produsele alimentare, produsele cosmetice și vinurile.

 

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.