Cât de repede vom primi credite când nu vom mai semna hârtii

Bianca Dobrescu 27/12/2018 | 09:38 Oameni
Cât de repede vom primi credite când nu vom mai semna hârtii

Cu o cifră de afaceri de 13,5 milioane de lei în 2017 și un volum al creditelor in­termediate ce a depășit un miliard de euro, liderul pieței de brokeraj din Ro­mâ­nia intră într-o nouă etapă de dezvoltare: Kiwi 2.0.

Acest articol a apărut în numărul 55 (17 decembrie 2018 – 6 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

Ineficiența nu-ți aduce niciodată indicatori buni la profit, explică Anca Bidian, CEO-ul Kiwi Finance, cel mai mare broker de credite din piața locală, în timp ce se pregătește să implementeze în companie o soluție digitală românească, pri­ma din piață, menită să eficientizeze munca angajaților săi de cel puțin trei ori și să scurteze timpul clienților atunci când optează pentru credite.

IT-ist prin formare, Anca Bidian și-a dorit dintotdeauna să-și digitalizeze bu­si­nessul. Mai precis, să aibă la dispoziție ins­trumentele necesare pentru a face acest lucru.

„Visez la asta de când am deschis fir­ma, de peste 15 ani. Din punct de vedere tehnologic, noi, la Kiwi Finance, am fost întotdeauna cu un pas înainte. De pildă, am implementat un CRM (Customer Relationship Management – un set de stra­tegii, politici și tehnologii destinate atra­gerii, reținerii și fidelizării clienților, n.r.) într-o perioadă în care puțini vorbeau de CRM-uri“, își amintește ea, adăugând că ur­mărește cu mare interes piețele externe, în special cea poloneză, unde un proiect asemănător celui care va fi implementat la Kiwi Finance ajunge la costuri de la sute de mii de euro la câteva mili­oa­ne de euro, în funcție de mărime și de complexitate.

MUNTELE DE HÂRTIE. Concret, este vorba despre dezvoltarea unei platforme în care toate operațiunile de prescoring pe care le efectuează astăzi brokerii Kiwi, și care durează în jur de două-trei ore, vor fi realizate în mai puțin de cinci minute. „O investiție care se va amortiza în maximum un an, pentru că va crește producti­vitatea, iar oamenii mei se vor ocupa mai bine de toate procedurile pentru clienți“, spune Anca Bidian.

Odată implementat acest sistem, pasul următor ar fi cuplarea soluției Kiwi cu cele ale băncilor, pentru o simplificare a în­tregului proces de creditare. Pentru a oferta un client care solicită un credit ipotecar de la șase bănci, de exemplu, brokerii Kiwi Finance printează și semnează cu potențialul client nu mai puțin de 217 documente.

„Toate acestea, în contextul în care, în vremurile noastre, folosim în limbajul de zi cu zi termeni precum digitalizare sau machine learning. Vorbim despre documente pe care le printăm pentru oricine are intenția de a-și lua o casă. Și, după ce îi prezentăm sutele de pagini, el se poate răzgândi și să nu mai achiziționeze ni­mic“, detaliază Bidian.

Dacă clientul se hotărăște să ia creditul, în ecuație apare un alt număr impresionant de hârtii. Adică „o cantitate mare de documente stocate într-un fel, citite într-un alt fel, toate scrise într-un mod greoi care nu mai are vreo legătură cu vremurile pe care le trăim“. Tocmai pentru a scăpa de această birocrație, Anca Bidian a hotărât să mute în mediul digital cât mai multe hârtii și proceduri, cărora de anul acesta li s-a adăugat și GDPR-ul, punând accentul pe o soluție digitală care nu doar să ofere opțiuni și alternative de creditare pentru clienți, dar și să le estimeze acestora șansele de a se încadra la creditul dorit.

Atunci când ai de efectuat 10-15 task-uri venite din locuri diferite, devine dificil să te organizezi. Ceea ce trăim acum, crede Anca Bidian, este un mod disruptiv de progres, în care încă ne folosim de mij­loacele clasice, valabile în ultimii 60-70 de ani, dar care nu se mai aplică. „Vremurile au luat-o înainte și atunci așteptăm să apară noi modele de business, de corpo­rații, de organizații. În această schimbare necesară intră și intermedierea de credite de business, care în niciun caz nu în­seam­nă un soft în plus pe lângă celelalte 10-16 pe care le folosim în munca de zi cu zi. Ci înseamnă un cu totul alt mod de a face lucrurile“, mai spune ea.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.
d