Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

NewMoney 23/03/2018 | 18:52 Ştiri
Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

Peste jumătate (59%) dintre românii până în 35 de ani din mediul urban și-au făcut, în ultimu an, cumpărăturile, din magazinele online din străinătate, precum Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba, potrivit iSense Solutions.

Dintre acestea, Amazon este cel mai popular. Peste 88% dintre tinerii români au auzit de această companie, iar 84% își doresc ca retailerul american să intre și pe piața locală. Pe locul 2 în topul popularității se află eBay, de care au auzit 84%, urmat de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%).

În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.

„Deși piața de eCommerce din România este în continuă creştere, iar retailerii online locali și-au diversificat tot mai mult ofertele, există o tentație importantă a platformelor internaționale de cumpărături online în special în rândul tinerilor. Astfel, românii, cu un apetit ridicat pentru shopping, sunt atrași de prețurile avantajoase și de ofertele extrem de variate ale retailerilor online din străinătate, dar și de notorietatea unor branduri precum Amazon sau eBay, toți acești factori făcând din România o piață interesantă și cu mult potențial pentru acești giganți”, spune Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Nu există diferențe pe categoriile de vârste pentru Amazon și eBay, în schimb semnificativ mai mulți tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) și Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au făcut cumpărături pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% – pe eBay (vs. 12%).

Studiul realizat de către compania iSense Solutions a fost efectuat pe un eșantion de 546 de respondenți din mediul urban, iar datele sunt reprezentative pentru românii cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban. Gradul de eroare +/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.