Cât costă în România organizarea unui team building

Gabriel Bucur 08/02/2017 | 16:41 Ştiri
Cât costă în România organizarea unui team building

Anul trecut, firmele din România au cheltuit, în medie, 115 euro pentru pregătirea unui angajat, în creștere cu 5% față de anul 2015. De două ori mai puțini bani au fost alocați pentru team building-uri, adică circa 60 de euro pe angajat, sumă în care nu intră și costurile de cazare, arată studiul HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane.

În 2017, piața locală de team building va ajunge la o valoare de circa 10 milioane de euro, sumă în care sunt incluse și costurile de cazare, potrivit estimărilor HPDI.

Prin intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca angajații lor să dezvolte în special abilitățile de comunicare, de gestionare a timpului și de depășire a situațiilor stresante. „Training-ul oferă şi abilitatea de a corela conţinutul cu tehnicile de prezentare: comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală”, a declarat Petru Păcuraru, managing partner și trainer în cadrul HPDI.

Pentru omogenizarea echipelor și dezvoltarea relațiilor, companiile au apelat la programe de team building. „Valea Prahovei, litoralul, Valea Oltului și marile orașe – Brașov, Cluj, Timișoara, Sibiu și Sighișoara au fost în topul preferințelor firmelor din România”, a explicat Păcuraru. El a mai adăugat că firmele preferă programele care îmbină mediul interior cu cel exterior.

Analiza HPDI mai arată că este necesar ca programele de team building și training din România să țină pasul cu dezvoltarea tehnologiei, dar și cu noile generații de angajați. „Mereu am simțit că digitalizarea, gamificarea și generațiile tinere vor schimba această industrie și că training-urile în sală și team building-urile clasice vor dispărea încet-încet”, susține Petru Păcuraru, care estimează o creștere a business-ului HPDI cu 30% în 2017.

În 2016, HPDI a înregistrat o cifră de afaceri de 600.000 de euro și a colaborat cu 87 de companii, de-a lungul a 267 de evenimente. Numărul total de participanți la programele de training, coaching și team building a fost de 7081 de persoane în 527 de zile de livrare. Potrivit companiei, s-au folosit 75 de locații la nivel național și s-au parcurs 70.723 de kilometri până la destiații.

 


FOTO: HPDI

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.