Cât costă, de fapt, un MBA

Mimi Noel 08/12/2016 | 13:00 Global
Cât costă, de fapt, un MBA

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Un program MBA e cu mult mai scump decât ar lăsa de înțeles taxele de șco­larizare.

După ce a lucrat cea mai mare parte a celor opt ani în contabilitate și finanțe în cadrul PwC, Tully Brown a simțit că a venit momentul să-și completeze com­­pe­­ten­­țele de business. S-a decis să facă ceea ce fac mai toți finan­­țiștii tineri: un MBA.

S-a înscris la Școala de business Goizueta din cadrul Universității Emory în 2015. Doar că principalul cost nu erau taxele de școlarizare sau cazarea, ci salariul de șase cifre la care renunțase pentru a urma cursurile full-time. „Fiind un om al cifrelor, am făcut un calcul. M-am uitat la ce ar putea urma și nu era ex­­clus, de pildă, să sfârșesc prin a face ace­­lași lucru pe care-l făceam înainte de MBA. Totuși, am decis că merită să risc“, spune Brown.

În mod tipic, absolventul de MBA fă­­cut la Emory câștiga 67.000 de dolari îna­­in­­te să se înscrie. Dacă înmulțim salariul cu durata de doi ani a programului de MBA, adăugăm apoi costurile cu taxele de școlarizare, ajungem la 296.536 de dolari. Potrivit topului programelor de MBA full-time realizat anual de BusinessWeek, a reieșit că Școala de Business din cadrul Stanford este cea mai scumpă – costul total plătit de absolventul de MBA ajungând la 434.000 de dolari.

FORMULA REALITĂȚII. Anual, BusinessWeek realizează un top al școlilor de bu­­si­­ness punând un set de întrebări stu­­den­­ților. Chestionarul include și întrebări pen­­tru angajatori despre competențele pe care le caută la un absolvent de MBA și care sunt școlile de afaceri cu cei mai pregătiți absolvenți.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.