Cât cheltuie românii pe materiale și accesorii de mobilier și care sunt cele mai căutate produse

Gabriel Bucur 02/10/2017 | 15:47 Ştiri
Cât cheltuie românii pe materiale și accesorii de mobilier și care sunt cele mai căutate produse

Cea mai spornică perioadă pentru magazinele care comercializează materiale și accesorii pentru mobilier este a doua jumătate a anului, iar clienții sunt, în general, meseriași independenți, firme mici de mobilă sau persoane care lucrează din pasiune, arată o analiză realizată de MAM Bricolaj, singurul furnizor cu autoservire din România de materiale pentru mobilier.

Între lunile iulie și decembrie au loc cele mai multe amenajări interioare care implică mobilierul. Cele mai căutate produse sunt palul melaminat, blaturile de bucătărie, profilele de aluminiu pentru mobilier, sistemele de uși glisante, sistemele de sertare, adezivii, picioarele pentru mobilier și sistemele de iluminat, mai arată analiza companiei.

Valoarea medie a bonului de cumpărături este de 250 de lei, iar potențialii clienți sunt mai ales proaspeții proprietari de case, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani.

Compania MAM Bricolaj (Materiale și Accesorii pentru Mobilier) a fost înființată în ianuarie 2011, după o investiție de 100.000 de euro. Fondatorul afacerii, Cristian Găvan, a explicat că ideea a pornit de la lipsa unui furnizor special în această industrie. În prezent, magazinul are peste 10.000 de produse în stoc și este prezent și în marketplace-ul eMag.

MAM Bricolaj a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 3,7 milioane de euro, după o creștere cu 30% față de 2015. În primul trimestru din 2017, afacerile au crescut cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar estimările pentru 2017 prevăd o creștere de până la cinci milioane de euro. Evoluția se datorează creșterii vânzărilor de locuințe noi, fapt ce a impulsionat și vânzarea de materiale pentru mobilier.

În următorii doi ani, MAM Bricolaj vizează extinderea în București, unde plănuiește să mai deschidă alte două magazine proprii. Pe termen mediu și lung, este luată în calcul și extinderea la nivel național, în orașe precum Cluj, Iași sau Timișoara. Compania are în prezent 60 de angajați, însă planurile de creștere includ și extinderea echipei.

 


FOTO: MAM Bricolaj

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.