Ştiri

Sondaj: Cât cheltuie românii pe materiale de bricolaj în fiecare lună

Cei mai mulți dintre românii care bricolează cheltuiesc lunar între 50 și 100 de lei pe materiale, iar brandul produselor este ultimul criteriu de care țin cont, în momentul cumpărării, arată un sondaj online realizat de blogul de bricolaj și reamenajare GabiRalea.ro.

Ce și de ce bricolează românii

O pondere de 46,5% dintre cei chestionați afirmă că bricolează ocazional, 43% din total se implică în astfel de proiecte cel puțin o dată pe săptămână, dintre care unii chiar zilnic (8,3% dintre respondenți).

Participanții la studiu bricolează pentru că astfel își exprimă creativitatea (83,5%), scapă de stres (77,6%), dar și pentru că bricolajul este un prilej de a petrece în mod plăcut timpul alături de familie (67,7%). Alte motive pentru care participanții la studiu meșteresc sunt că se pricep să facă singuri lucrurile de care au nevoie (55,1%), este mai ieftin decât să apeleze la un specialist (44,5%) sau nu găsesc în comerț exact ceea ce le trebuie (40,2%).

Proiectele în care respondenții se implică des ori foarte des sunt cele de reamenajare interioară (70,1%) , grădinărit (64,5%), mici reparații în casă (61,9%) și proiecte de reciclare (60,3%). Alte proiecte indicate de respondenți sunt micile meșteșuguri sau artizanat (48,8%), croitorie (39,4), lucru de mână precum tricotat, brodat sau croșetat  (38,9%), recondiționarea mobilierului (38,6%), artistice (33,1%) ori zugrăvit sau pictat pereți (30,3%).

Reamenajarea interioară este prima (cu 68.5%) în topul proiectelor pe care respondenții vor mult și foarte mult să le dezvolte, urmată de recondiționarea mobilierului (63,4%), grădinărit (60,2%) și reciclare (52,8%), dar și meșteșuguri și artizanat (48,8%), mici reparații în casă (44,5%), lucru de mână (44,1%) sau croitorie (42,2%).

Ce îi împiedică pe respondenți să bricoleze mai des?

Motivul cel mai des indicat este lipsa de timp (24,8%), urmat în mod egal (cu câte 11% fiecare) de lipsa spațiului, a
materialelor necesare și, respectiv, a cunoștințelor despre materiale și tehnici.

Întrebați care este prima sursă de informare cu privire la proiecte și materiale, respondenții au indicat site-urile si blogurile de specialitate (48,8%), urmate de sociale media – Pinterest (42,2%), YouTube (41,3%) și Facebook (34,3%). La mare distanță în clasament se află site-urile producătorilor (19%) cărțile și revistele (10,2%) sau magazinele, in mod direct (4,7%).

Ce și cum cumpără pasionații de bricolaj 

Cei mai mulți dintre participanții la sondaj cheltuiesc lunar o sumă cuprinsă între 50 si 100 de lei pe materiale pentru proiecte de bricolaj. Alți 28% cheltuiesc până în 50 de lei lunar, în timp ce 18,9% dintre respondenți au arătat că locă lunar între 100 și 200 de lei pentru materiale. În jur de 7% dintre subiecți spun că lunar cheltuiesc între 200 și 300 de lei pentru a cumpăra cele necesare bricolajului.

În privința criteriilor foarte importante de achiziție, 66,1% dintre subiecți indică mai ales calitatea, urmată de existența unor instrucțiuni detaliate de utilizare (46,5%). Prețul este pe locul trei in topul criteriilor foarte importante (44,1%), urmat de faptul că materialele se găsesc ușor (38,8%) și că respondenții au văzut exemple de
utilizare (39,4). Brandul a fost indicat drept foarte important în achiziție de numai 8,7% dintre subiecți, fiind practic ultimul în topul acestor criterii.

Cât privește așteptările respondenților cu privire la furnizorii de pe piața DIY, răspunsurile înregistrate în sondaj indică, în primul rând, posibilitatea achiziției de materiale în cantități mai mici (21,6%), apoi existența mostrelor pentru a testa produsul acasă (18%). Respondenții își mai doresc de la furnizori mai multe servicii conexe (14,7%), o gamă de produse mai variată (13,2%) și demonstrații și testări de produse cu public (12,7%).

Alte așteptări se leagă de posibilitatea de a închiria unelte în schimbul unui tarif accesibil (10,7%) și existența unor spații pentru derularea unor proiecte de către clienți (8,3%).

Datele au fost colectate în perioada 22 ianuarie – 13 februarie 2019, eșantionul fiind de 254 de persoane, 94% fiind femei și restul bărbați. Datele au fost culese printr-un chestionar aplicat online, prin intermediul platformei isondaje.ro. Marja de eroare a sondajului este de 6%, iar intervalul de încredere este de 95%.


Foto: Pixabay

NewMoney

Recent Posts

Program STB și Metrorex în minivacanța de 1 mai și Paște

Circulaţia trenurilor de metrou, în perioada 1 - 6 mai, se va desfăşura conform graficelor…

4 minute ago

Peste 1.800 de firme şi PFA au intrat în insolvenţă în T1

Numărul societăţilor comerciale şi al persoanelor fizice autorizate (PFA) intrate în insolvenţă în primul trimestru…

31 de minute ago

BCR raportează o creștere a profitului în primul trimestru

Grupul BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de…

32 de minute ago

Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 6% în primul trimestru

Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 6% în primul trimestru, la 1,39 miliarde…

2 ore ago

Ce își uită românii în Uber și cum pot recupera obiectele

Uber își continuă tradiția și lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate…

2 ore ago

Teilor Holding raportează un profit net de 22,4 milioane de lei în 2023

Teilor Holding SA, un grup de companii care include lanțul de bijuterii de lux TEILOR,…

3 ore ago

Acest website folosește cookies