Cât a costat în 2022 să trimiți un elev la școală

Andrei Dumitru 04/10/2022 | 11:43 Ştiri
Cât a costat în 2022 să trimiți un elev la școală

Românii au căutat metode de a economisi, chiar și în privința rechizitelor necesare pentru începutul de an școlar 2022-2023. Datele OLX arată că interesul pentru articole școlare a fost cu 39% mai mare în august 2022 față de aceeași lună din 2021. În topul celor mai căutate articole școlare sunt rucsacul/ghiozdanul, urmate de pixuri/stilou și hârtie, iar cererea cea mai mare s-a înregistrat în București, Ilfov (22151), Argeș (2856), Iași (2682), Cluj (2457) și Constanța (2050).

Pe fondul creșterii indicelui prețului de consum, care măsoară inflaţia în România, puterea de cumpărare pentru anumite categorii de produse a scăzut, inclusiv pentru rechizitele școlare, conform OLX, liderul pieței locale de anunțuri generaliste. Drept urmare, cererea pentru ghiozdane a înregistrat o creștere cu 85% în august 2022, comparativ cu august 2021, cererea de pixuri a crescut cu 83%, iar cea mai mare creștere a fost înregistrată pentru hârtie, cu 284%. În ceea ce privește prețul mediu, 2021 versus 2022, per produs, la rucsacuri a crescut cu 8,33% până la 96 lei, al pixurilor cu 19,67%, iar pe de altă parte prețul mediu pentru hârtie a înregistrat o scădere cu 1.144%.

Inflația îi împinge pe români să cumpere tot mai des produse la prețuri mai avantajoase de pe OLX și observăm acest tip de comportament, chiar și atunci când vine vorba despre rechizitele școlare. OLX încurajează alegerile sustenabile, care prelungesc durata medie de viață a unui produs, prin simpla menținere în uz, ajutând în felul acesta și planeta. Factorul financiar este cel care îi impinge pe români să găsească soluții și observăm asta prin cererea mare, de la ghiozdane și până la hârtie, avută la începutul anului școlar 2022-2023.”, declară Dragoș Matei, Product Manager OLX. 

Pentru a veni în ajutorul consumatorilor de pe platformă, OLX a oferit în luna septembrie livrare gratuită prin OLX pentru articolele din categoriile Mama și Copilul, Electronice și Electrocasnice și Modă și Frumusețe.