Case pentru corporatiști: dezvoltatorii de proiecte rezidențiale se apropie de parcurile de birouri

Florel Manu 14/11/2016 | 11:27 Companii
Case pentru corporatiști: dezvoltatorii de proiecte rezidențiale se apropie de parcurile de birouri

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Noile ansambluri rezidențiale migrează către zonele de birouri, iar investitorii imobiliari prind curaj și construiesc blocuri în proximitatea viesparelor de corporatiști.

Casă, dulce casă. Mai ales când e aproape de birou. O constatare făcută și de dezvoltatorii de proiecte rezidențiale, care s-au (re)orientat spre terenurile din jurul marilor parcuri de birouri. Logic, în condițiile în care angajații marilor corporații din nordul Capitalei caută o locuință cât mai apropiată de locul de muncă. Doar în zona Barbu Văcărescu-Floreasca-Pipera lucrează circa 90.000 de corporatiști, arată studiile făcute de companiile de consultanță imobiliară. E vorba despre 90.000 de oameni care vor să evite aglomerația din orele de vârf, infrastructura depășită și accesul din ce în ce mai greu către zonele de birouri.

Oferta dezvoltatorilor este timidă acum, dar numărul proiectelor rezidențiale din proximitatea zonelor de birouri va crește. Analiștii prevăd că în următorii patru-cinci ani rezidențialul va evalua în tandem cu proiectele office. „Dezvoltatorii văd această oportunitate și investesc în proiecte noi care pot genera venituri“, explică analistul imobiliar Ion Cătuțoiu.

La doi pași de birou. Zona Aviației-Pipera, București: la fiecare două minute, din stația de metrou Aurel Vlaicu ies grupuri compacte de oameni, care se împart fie spre calea Floreasca, fie către șoseaua Pipera. În vecinătatea stației de metrou se observă siluetele unor blocuri cu fațadele năruite de vreme, construite la sfârșitul anilor ’80 de regimul Ceaușescu. În rest, cât vezi cu ochii, doar turnuri de sticlă. Pe un câmp din spatele sediului Serviciului de permise auto al Poliției Rutiere de pe șoseaua Pipera se zărește o pată de culoare și câteva macarale.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.