Ştiri

Carrefour România donează peste 270 de tone de produse Crucii Roşii şi Fundaţiei FARA, pentru refugiaţii ucraineni

Carrefour România şi Fundaţia Carrefour susţin eforturile Crucii Roşii Române şi ale Fundaţiei FARA de a oferi sprijin refugiaţilor ucraineni în patru puncte de frontieră din judeţele Satu Mare, Maramureş, Suceava şi Tulcea şi donează peste 270 tone de alimente şi produse de igienă, anunță compania, marți.

Totodată, cu sprijinul Carrefour România, Fundaţia FARA va amenaja două centre de primire a refugiaţilor, cu o capacitate totală de 24 de locuri, în oraşul Suceava, respectiv în Cacica, judeţul Suceava, unde se află, în prezent, cel mai aglomerat dintre punctele de intrare în ţară.

Conform datelor furnizate de Crucea Roşie Română, peste 50.000 cetăţeni ucraineni au trecut graniţa către România de la izbucnirea conflictului în Ucraina. În spirit de solidaritate cu aceştia, Carrefour România şi Fundaţia Carrefour îşi coordonează acţiunile de sprijin atât cu parteneri locali din mediul non-guvernamental, cât şi cu colegii de la Carrefour Polonia, pentru un impact pozitiv cât mai cuprinzător la două dintre cele mai importante graniţe ale Ucrainei.

Cele peste 270 de tone de produse alimentare şi de igienă donate de Carrefour România vizează aproximativ 3.000 de beneficiari, în funcţie de nevoile înregistrate în centrele de cazare pentru refugiaţi la nivel naţional. Acestora li se adaugă sute de refugiaţi care vor putea primi adăpost, produse de imediată necesitate şi vor avea acces la consiliere psihologică în cele două centre amenajate de Fundaţia FARA.

„Ne aflăm într-un punct în care pasivitatea nu este o opţiune, unul în care solidaritatea şi mobilizarea la nivel de societate trebuie să primeze. Ne inspiră românii care au mers să-şi întâmpine vecinii de peste graniţă cu sufletul deschis şi ne dorim ca cei din urmă să găsească în România nu doar siguranţă, ci şi condiţii cât mai bune. Prin urmare, suntem alături de refugiaţii ucraineni şi punem la dispoziţia societăţii civile instrumentele necesare pentru a le putea sprijini cât mai bine acţiunile umanitare. Vom rămâne vigilenţi în perioada următoare pentru a fi aproape de organizaţiile partenere şi categoriile vulnerabile astfel încât să contribuim eficient şi organizat la îndeplinirea nevoilor esenţiale ale acestora”, a declarat Alina Gamauf, HR Corporate Affairs & CSR director Carrefour România.

În plus, toate alimentele colectate în magazinele Carrefour în perioada următoare prin Banca de Alimente, unul dintre cele mai longevive programe derulate în parteneriat cu Crucea Roşie Română, vor fi redirecţionate către asistenţa umanitară a refugiaţilor ucraineni. Prin intermediul Banca de Alimente – o reţea de solidaritate naţională, prin care este facilitat accesul clienţilor la fapte bune – sunt ajutate persoanele dezavantajate, anul trecut fiind colectate peste 14.100 de kg de alimente, care au ajuns la peste 2.100 de persoane aflate în nevoie.

„În această perioadă de tensiune şi nelinişte, prioritatea noastră este să ajutăm cetăţenii ucraineni care ajung pe teritoriul României, dar şi populaţia care a rămas în ţară. Oamenii prinşi în mijlocul acestor evenimente trebuie sprijiniţi şi protejaţi. Vieţile lor depind de implicarea oamenilor de bine şi a instituţiilor care le pot oferi ajutor. Suntem recunoscători partenerului nostru tradiţional Carrefour România pentru susţinerea continuă a organizaţiei noastre şi a celor care au nevoie urgentă de ajutor”, a declarat Ioan-Silviu Lefter, director general Crucea Roşie Română.

„În vremuri dificile, mai mult decât oricând, solidaritatea este calea prin care îi putem ajuta pe cei obligaţi să îşi părăsească ţara fugind din calea războiului, copleşiţi de durerea de a lăsa în urmă oameni dragi şi viaţa lor. Prin această iniţiativă, alături de Carrefour, putem ajuta mame, copii şi membri ai familiilor care au reuşit să treacă graniţele din Ucraina şi care au nevoie de adăpost şi sprijin”, a spus, la rândul său, Roxana Girip, director executiv Fundaţia FARA.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

3 zile ago

Acest website folosește cookies