Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru T1 2023

Andrei Dumitru 03/05/2023 | 14:17 Ştiri
Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru T1 2023

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru trimestrul1 (T1) 2023, o creștere a vânzărilor de +12,3% în termeni comparabili și de +13,0% pe bază raportată, precum și menținerea unui impuls puternic al cotei de piață în țările cheie ale Grupului. În România, Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu creșteri susținute ale cotei de piață și +12,5% LFL în vânzări, cu cea mai mare creștere din Europa (+8,8% LFL în trimestru pentru regiune).

Grupul raportează o accelerare puternică a vânzărilor de mărci private, care au ajuns la 35% din vânzări (+3 pct față de T1 2022) și un GMV (Valoarea Brută a Mărfurilor) E-commerce în creștere cu +26%, impulsionat de Brazilia și Franța, confirmându-și obiectivele financiare pentru 2023: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.

„Într-un context de inflație alimentară foarte ridicată pe majoritatea piețelor sale, Carrefour își păstrează cursul și își menține un dinamism comercial puternic, cu o performanță constantă a cotei de piață în toate țările sale cheie. Primele luni ale anului confirmă relevanța pilonilor noștri strategici, în special cu o creștere puternică a vânzărilor de produse marcă proprie, care beneficiază de o excelentă apreciere din partea clienților noștri. În același timp, Grupul progresează în implementarea planului Carrefour 2026, desfășurând metoda de competitivitate și productivitate „Maxi” într-un număr tot mai mare de magazine și accelerând transformarea digitală a Grupului, menținând în același timp un ritm rapid de integrare a Grupo BIG și de realizare a sinergiilor”, a declarat Alexandre Bompard, Președinte și Chief Executive Officer.

T12023

Variație totală

Vânzări inc.

VAT(€m)

LFL1 La cursul valutar curent La cursul valutar constant
Franța 10,216 +7.1% +6.3% +6.3%
Europa 6,011 +8.8% +7.3% +7.3%
America Latina(pre-IAS29) 5,843 +26.0% +35.1% +46.1%
Grup(pre-IAS29) 22,071 +12.3% +13.0% +15.4%
IAS292 (31)
Grup(post-IAS29) 22,040

Un impuls bun în primul trimestru al anului 2023

Într-un context marcat în toate țările europene de o inflație alimentară constant ridicată și de o încetinire a inflației generale, piața de retail alimentar a continuat să înregistreze o tranzacționare în scădere și volume mai mici în primul trimestru.

„Carrefour continuă să înregistreze performanțe superioare pe toate piețele sale cheie și beneficiază de atractivitatea ofertelor Grupului, care includ mărci private, promoții, inițiative antiinflație și formate de discount. Produsele marcă proprie Carrefour au crescut puternic (+3 pct față de T1 2022), susținute de popularitatea lor în creștere (fiind votată marca preferată a retailerilor în Franța pentru al treilea an consecutiv, precum și în Belgia pentru prima dată în acest an). Gama de prim preț „Simpl”, prezentă și în România, are, de asemenea, succes”, transmite compania.

Grupul își continuă traiectoria cu încredere și își confirmă obiectivele comunicate în piață în februarie anul trecut pentru anul financiar 2023: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.

Vânzările din primul trimestru inc. TVA au crescut cu +12,3% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 22,071 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +15,4% la cursul de schimb constant. Această creștere include un efect negativ al carburanților de -2%. După ce a fost luat în considerare un efect de schimb valutar negativ de -2,4%, corelat în principal cu deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +13,0%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de (31) milioane de euro.

În Europa, vânzările au crescut cu +8,8% LFL în acest trimestru, cu un impuls puternic al vânzărilor în toate țările.

România câștigă poziția de lider la vânzări la nivel european

În România (+12,5% LFL), Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu câștiguri susținute ale cotei de piață, după ce a raportat o creștere de +9,0% LFL pentru anul fiscal 2022.

În linie cu strategia sa globală și viziunea omnicanal, Carrefour România încheie T1 cu 403 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii martie 2023 – hipermarket, market și express, precum și cu prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.

„Poziția de lider de vânzări a României la nivel european este o confirmare a planului nostru ambițios de a deveni retailerul numărul unu pentru români. Acest început de an foarte promițător ne motivează să ne menținem focusul pe strategie și continuăm să ne consolidăm poziția pe piața locală. În același timp, în acest context inflaționist ne mobilizăm și mai mult pentru a proteja puterea de cumpărare a clienților noștri, printr-o serie de măsuri precum asumarea unei părți din costuri pe cât de mult posibil, pentru a absorbi perturbările pieței, investiții în portofoliul nostru de mărci private, care oferă un raport calitate-preț excelent, și adaptarea constantă a politicii de promovare la nevoile clienților noștri”, transmite Régis Moratin, CFO Carrefour România.