Care sunt principalele motive pentru care mii de mașini au fost rechemate în service în acest an

Emil Popescu 25/10/2017 | 13:05 Ştiri
Care sunt principalele motive pentru care mii de mașini au fost rechemate în service în acest an

Cele mai multe mașini vândute în România și rechemate în service de la începutul anului au probleme cu airbag-urile, dar sunt și cazuri mai rar întâlnite, precum greșeli în cartea tehnică sau funcționarea defectuoasă a ștergătoarelor.

Pentru remedierea problemelor cu airbag-urile au ajuns în service nu doar modele ale mărcilor japoneze (Toyota, Honda, Mazda sau Mitsubishi), ci și germane (Audi, Opel, Mercedes-Benz) sau franceze (Renault).

Cea mai mare campanie, de la începutul anului, aparține Dacia și se referă la cablajul claxonului pentru mai bine de 2.000 de mașini Duster. Funcționarea defectuoasă a acestuia poate afecta, în anumite situații, și airbag-urile mașinii.

Alte probleme relativ comune sunt legate de centurile de siguranță și actualizarea unităților software. Sunt însă și motive mai rar întâlnite, precum funcționarea incorectă a ștergătoarelor, nerabatarea oglinzilor laterale sau greșeli în talonul mașinii.

Importatorii sau producătorii au adus în service, în total, peste 20 de mărci auto. Rechemările sunt uneori operațiuni curente și pentru mărcile de lux, fiind afectate de exemplu zeci de modele Jaguar și Lamborghini.

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.