Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux din lume pentru al 18-lea an consecutiv. Gigantul francez a deținut această poziție de la prima ediție a clasamentului global Kantar BrandZ, singurul brand cu aceasta performanță dintre toate sectoarele analizate. Cu o creștere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, față de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creștere, având o îmbunătățire a valorii sale financiare de 9%.
În timp ce criza globală legată de costul vieții continuă, raportul evidențiază modul în care mărcile de lux reușesc să își valorifice capitalul de marcă și puterea lor de a susține o poziționare de preț Premium, în moduri în care puține alte mărci o pot face – dovedindu-se astfel mai reziliente în aceste perioade complicate. Drept dovadă, valoarea cumulată a primele 10 branduri de lux la nivel global a scăzut cu doar 4%, comparativ cu o scădere medie de 20% a valorii brandurilor din Top 100. În timp ce clasamentul primelor 10 branduri de lux rămâne în mare parte neschimbat, Louis Vuitton, Hermès și Chanel și-au îmbunătățit poziția în clasamentul general BrandZ Top 100 Cele mai valoroase mărci globale realizat de Kantar.
„În vremuri cu instabilitate economică, brandurile de lux au oferit alinare, confort și continuitate consumatorilor cu mai multe resurse financiare. Dar, în același timp, sunt o sursă de inspirație pentru consumatorul de nivel mediu. Brandurile de lux știu cum să-și valorifice atuurile distinctive de marcă astfel încât să stimuleze vânzările – de la produse cosmetice la prețuri accesibile, la poșete emblematice, logo-urile lor se întrepătrund cu ideile pe care le au majoritatea oamenilor despre calitate și succes, ajutându-le astfel pe branduri să traverseze cu bine perioadele de fluctuații ale pieței”, a comentat Martin Guerrieria, Coordonatorul BrandZ de la Kantar.
Loc ocupat în 2023 | Brand | Valoarea brandului în 2023 (Mil. USD) | Valoarea brandului în 2022 (Mil. USD) |
1 | Louis Vuitton | 124,822 | 124,273 |
2 | Hermès | 76,299 | 80,323 |
3 | Chanel | 55,939 | 53,021 |
4 | Gucci | 26,306 | 37,887 |
5 | Dior | 11,442 | 10,534 |
6 | Cartier | 9,725 | 10,110 |
7 | Rolex | 7,899 | 9,042 |
8 | Tiffany & Co. | 6,124 | 6,805 |
9 | Saint-Laurent/YSL | 6,023 | 6,718 |
10 | Prada | 4,921 | 5,642 |
Alte concluzii importante pentru sectorul de lux, reieșite din raportul global Kantar BrandZ, includ:
„Cele mai performante mărci de lux din clasamentul din acest an au fost susținute de un capital de marcă puternic, ceea ce a condus la câștiguri mai mari și mai rapide pentru proprietarii și acționarii brandurilor. Continuarea investițiilor în activități de marketing la cel mai ridicat nivel joacă un rol critic pentru mărcile de lux. Cele mai valoroase branduri de lux la nivel mondial arată că succesul rămâne posibil pentru mărci, în ciuda contextului volatil de acum și dovedesc că și brandurile cu prețuri mult mai mari pot continua să crească, cu strategia și monitorizarea potrivite”, concluzionează Martin Guerrieria.
Raportul Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2023 include o analiză amplă a sectorului brandurilor de lux (dar și a altor 12 sectoare) și este disponibil acum, aici: www.kantar.com/campaigns/brandz/global
Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…
Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…
Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…
Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…
Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…
Acest website folosește cookies