Care este paradoxul pieței muncii americane

Mimi Noel 19/01/2017 | 12:07 Global
Care este paradoxul pieței muncii americane

[vc_row][vc_column][vc_column_text] 

Economia din SUA se confruntă cu ne­ajunsuri în trei mari zone lipsa for­­ței de muncă calificată, calitatea pre­cară a infrastructurii de business și a infras­truc­turii publice. Toate acestea la un  loc ar pu­tea periclita obiectivul lui Trump: creș­­te­­re eco­nomică de 4%.

Tot ce își dorește Paul Heinauer este să găsească niște instalatori de geamuri de mașină, chiar și fără experiență. Singu­rele cerințe: să aibă cunoștințe mecani­ce, să nu fi avut incidente auto, să aibă cetă­țenie americană sau carte verde, să fie o persoană prietenoasă și onestă. Plata începe de la 12 dolari pe oră și poate ajunge la 70.000 de dolari pe an, dacă includem bonusurile și plata orelor suplimentare. Presat să an­­ga­­jeze oameni noi, Heinauer a recurs la o metodă de re­crutare complet inedită – s-a decis să meargă uneori la biserică după termina­rea slujbei pentru a-și găsi posibili can­didați pentru locurile disponibile pe care le are în firmă. „În ultimul an, cea mai mare parte a timpului am alocat-o pentru a găsi angajați potri­­viți“, mărtu­ri­sește antreprenorul.

Sunt analiști care avertizează de ceva timp că America se îndreaptă cu repezi­ciune către un tip de economie care nu va mai oferi locuri de muncă pe fondul ge­­ne­­ralizării înaltelor teh­­no­­logii – de exemplu, tirurile nu vor mai avea nevoie de șofer, iar magazinele offline ale Amazon nu vor mai avea nevoie de oameni pe post de casieri. Acest vii­­tor este aproape. Cu toate acestea, în mo­­mentul de față, problema cea mai ma­­re nu este șomajul ridicat, ci faptul că sunt foarte multe slujbe disponibile pentru care nu se găsesc angajații potriviți.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.