Când spui birouri, spui și Christophe Weller. Dar și un business de 38 de milioane de euro în 2018

Bianca Dobrescu 20/09/2019 | 12:05 Oameni
Când spui birouri, spui și Christophe Weller. Dar și un business de 38 de milioane de euro în 2018

Nuanțe vibrante și grafică îndrăzneață − sălile de conferință, de jocuri, de mese, bucătăriile și booth-urile izolate fonic, în tonuri când calde, când reci, cu care sunt dotate birourile UiPath din Capitală, reflectă ambițiile globale ale „unicornului“ evaluat la aproximativ șase miliarde de euro.

Acest articol a apărut în numărul 73 (9 – 22 septembrie 2019) al revistei NewMoney

Designul interior poartă semnătura londonezului Haley McLane, care pentru a-și implementa ideile a colaborat pe plan local cu firma francezului Christophe Weller, Corporate Office Solutions (COS), pe care acesta a fondat-o în București, în 1997.

Și-a început cariera în ianuarie 1992, ca reprezentant de vânzări în Arabia Sa­­u­­dită pentru Steelcase, cel mai mare ju­­cător de pe piața mondială a mobilei de birou. Patru ani mai târziu, Christophe Weller se reloca în Moscova, avansat pe postul de sales manager în cadrul aceleiași companii, care acum voia să se extindă pe alte piețe.

În aproximativ doi ani, a tatonat antreprenoriatul, devenind dealer exclusiv al Steelcase în România. Avea 29 de ani, nu știa nimic despre țara noastră, și mărturisește că a ajuns aici mânat de instinct. 20 de ani mai târziu, COS s-a transformat într-o companie cu o cifră de afaceri de 38 de milioane de euro, specializată în designul de spații de birouri, lucrări de construcții și instalații, project management, reno­­vări și mobilier pentru spațiile de birouri din România.

Dacă miza de astăzi o reprezintă open space-urile, în perioada de început a companiei spațiile de birouri din țară erau închise, adică fiecare manager avea propriul birou, iar departamentele − propriile camere. Nici nu se căuta mobi­­lă de calitate și nici bugetele alocate de firme nu erau semnificative. Iar Weller era unul dintre pionierii „țării tuturor posibilită­­ți­­lor“ − cum descrie el România acelor vre­­muri −, cu un buget de investiții de 200.000 de euro, cinci angajați și un birou într-un apartament de 60 de metri pătrați, la etajul cinci.

„ȚARA TUTUROR POSIBILITĂȚILOR“. „Atunci, în piața amenajării de birouri existau doar câțiva jucători care aveau cifre de afaceri sub un milion de euro, iar companiile-client alocau bugetul per angajat, care includea strict cheltuieli pentru un birou, un scaun și un dulap. Astăzi, discutăm despre investiții pe metru pătrat care includ întreaga funcțio­­nalitate și imagine a biroului și au în vedere bu­­năs­­tarea echipei, cooperarea și eficiența acesteia“, explică antreprenorul, printre ai cărui clienți de început s-au aflat și nume precum Nokia, Commerzbank sau Banca Țiriac.

„România era țara tuturor posibilită­­ți­­lor. Piața era bună pentru că era mică, iar noi eram, la rândul nostru, mici și aveam loc să creștem“, recunoaște as­­tăzi Christophe Weller, pentru care 2018 a fost cel mai bun an din istoria companiei. În 1997, își amintește el, România era în urmă la nivel de in­­fras­­tructură, de lucru, de birouri sau de modul în care erau tratați angajații. „Acum a depășit cu mult piețe despre care am fi crezut că ar putea fi mult mai mature. Atunci când vin repre­­zen­tanți din Franța, Germania sau din SUA să viziteze sediul central din România, rămân uimiți. Ei nu au așa ceva, un motiv este că au structuri învechite care necesită investiții consistente și timp pentru a fi modernizate. În România am început de la zero, cu ultimele trenduri în tehnologie, și așa am avansat mult mai repede“, mai spune el.

REFLECȚIILE CRIZEI. În momentul de față, businessul pe care îl conduce Weller din Victoria Business Park are 95 de angajați și birouri în București, Cluj-Napoca și în Timișoara. Pentru moder­­nizarea acestora, anul trecut a investit aproximativ 500.000 de euro, iar în 2020 va aloca încă 100.000 de euro pentru deschiderea unui showroom în Iași. Printre clienții săi de astăzi se numără Renault, Michelin, Telus International, Adobe Systems, Accenture, UiPath,

FibBit, Johnson & Johnson, Schlumberger, BRD, Schneider Electric, OLX, Teva Pharmaceuticals, Groupama și, în zona de vest a țării, E.ON, Hella Electronics, Yonder, Siemens, Lohika, Mag­­neti Marelli sau Plexus.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.