Brașovenii de la Bilka au ajuns la afaceri de 60 de milioane de euro. 10% din vânzări merg la export

Andreea Neferu 02/03/2017 | 12:52 Ştiri
Brașovenii de la Bilka au ajuns la afaceri de 60 de milioane de euro. 10% din vânzări merg la export

Producătorul de sisteme de acoperișuri Bilka, controlat de antreprenorul brașovean Horațiu Țepeș (foto), a încheiat anul precedent cu afaceri de peste 60 de milioane de euro, în creștere cu 41% față de 2015.

„Rezultatele înregistrate anul trecut sunt efectele imediate ale proiectului investițional de 10 milioane de euro, demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect s-a achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție de 27.000 de metri pătrați, s-au instalat 25 de noi linii de producție, s-au lansat trei noi modele de țiglă metalică și, astfel, am încheiat investițiile pentru divizia de rezidențial”, spune Țepeș.

În afară de piața locală, Bilka vinde țiglă metalică și pe piețe externe, iar anul trecut exporturile au generat 10% din cifra de afaceri, adică circa 6 milioane de euro. „Identificăm un potențial mare pe piețele externe, de aceea și anul acesta avem în plan dezvoltarea exporturilor”, afirmă proprietarul Bilka.

Compania are în plan și dezvoltarea diviziei sale industriale, pentru producția de hale metalice, având în acest sens un plan investițional care depinde însă de posibilitatea de a închiria sau de a cumpăra un teren din vecinătatea fabricii Bilka din Brașov, teren care acum se află pe domeniul public. „Depindem de autoritățile locale. Dacă ni se închiriază sau vinde suprafața solicitată, vom demara investițiile, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Noi continuăm demersurile în vederea extinderii activității pe terenurile din vecinătatea noastră, dar pe viitor nu excludem varianta achiziției unor terenuri în afara orașului”, spune Țepeș.

Piața de acoperișuri, pe care activează și Bilka, a ajuns anul trecut la 35 de milioane de metri pătrați, depășind pentru prima oară după criză nivelul atins în 2008, de 32 de milioane de metri pătrați, potrivit estimărilor companiei. Piața își va continua avansul și anul acesta, urmând să înregistreze un plus de 10%, arată prognozele Bilka.

„Ne bazăm pe trendul pieței din ultimii ani, pe studiile oficiale care arată că piața de construcții va înregistra în 2017 o creștere de până la 5%, pentru sectorul rezidențial se estimează o creștere de până la 10%, iar numărul autorizațiilor de construcții, numai în mediul urban a crescut anul trecut cu 5%. Sunt statistici care ne permit să fim optimiști, să vedem și în 2017 o creștere considerabilă a pieței de acoperișuri”, spune Țepeș.

Antreprenorul brașovean a fondat compania în 2007, după ce anterior a lucrat în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. Alți jucători importanți pe piața de țiglă metalică sunt Coilprofil, Megaprofil, Ruukki sau Depaco.

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.