Branduri hoteliere germane, austriece și poloneze vor să intre pe piața românească

Andreea Neferu 09/08/2017 | 13:44 Ştiri
Branduri hoteliere germane, austriece și poloneze vor să intre pe piața românească

Noi branduri de hoteluri se pregătesc să intre în următorul an pe piața românească, prin contracte de închiriere sau de parteneriat cu dezvoltatorii imobiliari, ca o alternativă la contractele de management sau de franciză, potrivit companiei de consultanță în real estate Colliers International.

Noile intrări pot contribui la relansarea pieței locale hoteliere și vor oferi dezvoltatorilor imobiliari posibilitatea de a-și diversifica portofoliile, cred consultanții de la Colliers.

”Deși în ultimii trei ani industria ospitalității din Capitală a crescut constant atât din punct de vedere al gradului de ocupare, cât și al prețului mediu obținut pe cameră, conform analizelor de piață realizate de Colliers International, au fost deschise puține proiecte noi. Acest fapt a fost cauzat de dorința brandurilor puternice de a se extinde exclusiv prin contracte de management sau franciză cu dezvoltatorii. Aceste contracte sunt percepute, însă, de către dezvoltatori ca fiind mai puțin previzibile din punct de vedere al cash-flowului generat și, deci, mai riscante”, arată Colliers.

Recent însă, branduri tinere germane, austriece și poloneze care au acoperit deja piața hotelieră din țara de origine, au început să caute oportunități de extindere către piețe emergente din Europa de Sud-Est. Pe piața din România, astfel de branduri au inițiat discuții cu dezvoltatori imobilari, propunând chiar și co-finanțarea proiectelor. Este vorba în special de dezvoltatori ce au deja experiență în industria hotelieră sau care dețin suficiente terenuri pentru a dori să își diversifice portofoliul prin contracte de parteneriat în dezvoltare sau de închiriere.

„În prezent, există un decalaj între dorința de extindere a brandurilor și apetitul scăzut al dezvoltatorilor pentru proprietățile hoteliere. Luând în considerare noile tendințe, ne așteptăm ca acest decalaj să se micșoreze treptat, ceea ce va favoriza intrarea unor jucători noi, dezvoltarea de noi proiecte și, în consecință, relansarea pieței hoteliere”, a declarat Raluca Buciuc (foto), associate director valuation services and hospitality advisory services în cadrul Colliers International.

În București, zonele favorabile unor astfel de proiecte sunt Centrul Vechi, Floreasca-Barbu Văcărescu sau Calea Victoriei. Centrul Vechi oferă avantajul clădirilor vechi ce pot fi reconvertite, în timp ce Calea Victoriei dispune încă de terenuri disponibile, însă la un preț ridicat. La rândul ei, zona Floreasca-Barbu Văcărescu atrage atât prin consolidarea sa ca pol important de birouri al Capitalei, cât și prin posibilitatea achiziției unor terenuri disponibile pentru dezvoltare la prețuri încă fezabile.

„Din punct de vedere al costurilor, opțiunea brandurilor hoteliere de a închiria clădiri în astfel de zone este rentabilă. Pentru un hotel, valoarea chiriei echivalează cu aproximativ 20% din cifra de afaceri și poate fi similară cu cea plătită de chiriașii din clădirile de birouri”, a spus Raluca Buciuc.

Numărul de turiști din București a cunoscut un avans de 63% în ultimii 5 ani, iar rata de ocupare a hotelurilor, în special de patru și cinci stele, a ajuns la o medie de circa 75%. ”Dezvoltarea principalelor poluri de birouri continuă să influențeze potențialul sectorului de business al industriei hoteliere, în contextul în care în acest an va începe construcția unui nou hotel afiliat Mariott Courtyard, în zona Floreasca-Barbu Văcărescu”, potrivit consultanților Colliers.


Sursă foto: Colliers

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.