Blue Lagoon Clean intenționează să dezvolte cel mai mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa

NewMoney 07/11/2022 | 13:36 Ştiri
Blue Lagoon Clean intenționează să dezvolte cel mai mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa

Compania Blue Lagoon Clean anunță finalizazarea procesului de transformare a companiei din SRL în SA și plănuiește dezvoltarea celui mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa.

“Contextul economic este unul dificil, luând în considerare criza care se prefigurează, prețurile în continuă creștere și nu în ultimul rând inflația. Avem un mix periculos, care va crea efecte negative de o amploare mai mare comparativ cu criza din 2008. În vremuri de recesiune, investițiile în active, nu doar protejează banii, dar și oferă randamente foarte bune atunci când situația economică se stabilizează.  Plecând de la aceste premise și de la faptul că suntem o companie cu un management proactiv, orientat către rezultate, mai ales atunci când condițiile sunt vitrege, decizia de a trece de la SRL la SA a venit cumva natural, existând acum și un moment de oportunitate pe care îl vom exploata”, spun Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, compania a înregistrat creșteri de la an la an. La nivelul industriei curățătoriilor de haine creșterile sunt de 6-8%, în timp ce Blue Lagoon Clean înregistrează creșteri de peste 20% anual. În 2021 a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 10% fata de anul pre-pandemic 2019, în contextul în care la nivel de industrie veniturile înregistrate în 2021 au fost cu 8% mai mici fata de 2019. În cazul companiei Blue Lagoon Clean, în 2021 comparativ cu 2020 creșterea a fost de 47%. Cu privire la profitabilitatea netă, compania se situează în jurul valorii de 15%, având în vedere că anual o parte din investiții sunt direcționate către echipamente.

În ultimii 3 ani, compania a realizat investiții de peste 80.000 euro în echipamente, dar și în dezvoltarea aplicației interne de tip ERP/CRM utilizată în gestiunea companiei, dar și a relației cu clienții. În 2021 au fost investiți 20.000 euro în deschiderea diviziei pentru curățarea încălțămintei și a articolelor din piele.

“În 2013 am fost prima curățătorie din București care a adus sistemul profesional cu curățare ecologică Lagoon de la Electrolux, iar astăzi el este întâlnit la scară largă în România la majoritatea curățătoriilor. În 2014 am fost prima curățătorie care a introdus serviciul de colectare și livrare gratuită pentru persoanele fizice (B2C) și care la acel moment reprezenta sub 10% din total business. Astăzi, acest serviciu reprezintă modelul nostru de business, care ne-a propulsat pe prima poziție în topul curățătoriilor din București, pe acest sement. Ca politica de preț, desi nu ne poziționăm pe segmentul low, oferim clienților noștri cele mai bune preturi din piață prin intermediul Abonamentelor Premium pe care le oferim”, spun cei doi fondatori.

În 2022 se finalizează și procesul de transformare a companiei din SRL în SA. Pentru viitor, compania plănuiește dezvoltarea celui mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa.

“După acest pas – tranziția de la SRL la SA, vizăm dublarea capacității de procesare prin construcția celui mai mare centru de procesare a hainelor din Europa, pastrându-ne în același timp angajamentul luat pentru oferirea de servicii de calitate folosind echipamente cu impact minimal asupra mediului. Pentru atingerea acestui obiectiv, pe lângă continuarea parteneriatului cu cei de la Electrolux, dublarea capacității logistice pentru serviciul de colectare și livrare gratuită se va face prin achiziția de autovehicule electrice, care vor fi încărcate în proporție de 100% de panourile solare de care va dispune hala. Acestea reprezintă planurile pe termen scurt. Pe termen mediu vizăm extinderea la nivel național și abordarea unui model hybrid de lucru, prin centre de procesare proprii, dar și prin parteneriate”, adaugă antreprenorii.

Conform celor doi fondatori ai Blue Lagoon Clean, următorii ani vor marca piața curățătoriilor de haine printr-o regândire a modelului de business, plecând de la tehnologiile folosite, canalele de distribuție a serviciilor și nu în ultimul rând, modul de lucru al angajaților.