Biografia lui Robbie Williams dezvăluie timiditatea excesivă și temerile din spatele aroganței artistului

Oana Borviz 24/05/2019 | 16:54 Timp Liber
Biografia lui Robbie Williams dezvăluie timiditatea excesivă și temerile din spatele aroganței artistului

Se spune că în spatele aroganței se ascund, de cele mai multe ori, timidități excesive și temeri de tot felul. Biografia Robbie Williams: Reveal, a jur­nalistului Chris Heath, dovedește cât de ade­vărat este acest lucru în cazul cântărețului brita­nic Robbie Williams. 

Acest articol a apărut în numărul 66 (27 mai – 9 iunie 2019) al revistei NewMoney

„Sunt un om al spectacolului. Cu cât arăt mai încrezut și mai arogant pe scenă, cu atât sunt mai în­spăi­mântat“, declara cu ceva timp în urmă Robbie Williams, fost component al trupei Take That și unul dintre cei mai importanți artiști solo din toate timpurile. Pornind de la această contradicție a perso­nalității lui, jurnalistul Chris Heath (care a mai semnat „Literally“, bazat pe primul turneu mondial al celor de la Pet Shop Boys, și „Feel“, prima lui biografie despre Robbie Williams) a scris un volum convin­gător despre cele mai bune și cele mai proaste momente din viața de până acum a „celui mai mare star pop de pe planetă“.

„Robbie Williams: Reveal“, apărută acum și în limba română, la editura Publica, este o biografie surprinzătoare, care te îndeamnă la un exercițiu interesant. Și anume – să uiți ce îți spun instinctele despre showbiz și despre ce simte un artist atât de mare pe scenă. Și să-l crezi pe cuvânt pe Robbie Williams când spune că hoardele hipnotizante de la con­certe l-au înspăimântat întotdeauna. Și că îngrijorarea este starea lui naturală, că scena a fost locul în care a transformat nevrozele și lipsa de respect de sine în ceva mai mare decât el însuși.

 ÎN CULISE. În primul rând, această carte nu ar fi putut fi scrisă dacă Chris Heath (care îi este și prieten) nu ar fi fost în preajma starului timp de mai mulți ani, participând la concerte și sesiuni de înregistrare, la întâlniri de business și întruniri de familie. Așa se explică relatarea cât se poate de intimă despre o sumedenie de aspecte din viața cântărețului, petrecute între 2005 (când a început cel mai lung turneu al lui de până atunci, „Close Encounters“) și până în 2017 (când avea să lanseze albumul „Under the Radar Volume 2“).

În al doilea rând, volumul este o continuare a primei biografii despre Robbie, scrisă de Heath în 2004, ce relevă noi detalii despre lunga luptă a artistului cu tabloidele și dependența de droguri, despre cola­borările cu alți artiști și despre reconcilierile lui cu trecutul.

Combinând descrierea cu dialogul, Heath invocă cele mai hardcore experiențe ale lui Robbie (așa cum sunt perioadele petrecute în centre de dezintoxicare), gândurile lui cele mai înspăimântătoare, contradicțiile sale.

ÎNAPOI ÎN SHOWBIZ. Robbie Williams mărturi­sește, cu un umor tipic britanicilor, cum a făcut el față faimei la 16 ani (când fonda, alături de Gary Barlow, Howard Donald și Mark Owen, trupa pop Take That) și cum îi face față acum: cu spaimă și nesi­guranță.

Povestește că nu s-a simțit niciodată atât de minunat pe scenă, după cum cred fanii lui și arată concertele sale, că înaintea fiecărui turneu alunecă în depresie, că a renunțat de mai multe ori la viața de scenă. Relația lui cu tabloidele a fost aproape constant una dezamăgitoare, jurnaliștii de scandal taxân­du-l pentru orice gafă, răstălmăcindu-i fiecare vorbă și răscolindu-i toți nervii, în timp ce reacțiile lui față de ei au fost mai mereu acide.

Și, deși a considerat întotdeauna showbizul ca fiind „propria condamnare“, Robbie Williams a revenit întotdeauna la această viață pentru simplul fapt că este „stupid, superficial și ridicol și, din toate aceste motive, minunat“, pentru că e „mai bun decât o slujbă normală“.

UN MARE TALENT. Pentru mulți, Robbie Williams nu este decât un artist înfumurat și un smiorcăit care se simte mai bine pe scenă decât în viața de zi cu zi, un egoist fără egal (dezbinarea Take That în plină glorie i se datorează, la fel și îndelungul conflict purtat cu ceilalți membri ai trupei).

Biografia demontează însă aceste teorii, dezvă­luind un om vulnerabil, cu o sensibilitate exacerbată (la unul dintre concerte a izbucnit în lacrimi când a citit pe o pancartă rugămintea unui fan îndoliat de a­-i cânta „Angels“), un artist contradictoriu care și­-a dobândit cu greu încrederea în sine. Realizezi astfel că „starul pop cel mai mare de pe planetă“ este dependent de iubire (când nimeni nu mai credea că va renunța la burlăcie, s­-a căsătorit cu actrița Ayda Field, cu care are trei copii) și de prietenie (tot lui i se datorează împăcarea cu cei de la Take That și

reunirea temporară a trupei). În final, ajungi să crezi ceea ce-­ți sugerează chiar el: că talentul cel mai mare al lui nu este vocea, ci priceperea de „a transforma trauma în ceva potrivit pentru showbiz“.

 

Atuurile

11 albume solo, 75 de milioane de unități vândute, 18 premii Brit − câteva cifre cu care se măsoară succesul lui Robbie Williams din momentul în care a renunțat la Take That (1996) și a devenit unul dintre cei mai influenți artiști din cultura pop.

Hituri. A compus unele dintre cele mai cunoscute piese din istoria muzicii pop: „Angels“, „Feel“, „Candy“, „Supreme“, „Let Me Entertain You“.

Recorduri. A intrat în Cartea Recordurilor cu „Close Encounters“, turneul cu cele mai multe bilete vândute de un artist într-o singură zi: 1,6 mili­oane.

Bani. Are o avere de aproximativ 300 de milioane de dolari, conform pu­blicației celebritynetworth.com.


FOTO: Guliver / Getty Images