Binomul avion-bancă: o oportunitate de business încă neexploatată

Alexandra Pele 05/05/2017 | 15:57 Financiar
Binomul avion-bancă: o oportunitate de business încă neexploatată

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

În SUA, cardurile de mileau rotunjit marjele marilor operatori aerieni, fiind o linie de business profitabilă atât pentru bănci, cât și pentru industria avia­tică. În România, pașii în această direc­ție sunt deocamdată timizi, dar jucătorii se declară mulțumiți.

Jumătate din profiturile unor mari companii aeriene din Statele Unite sunt reali­zate din programele de fidelizare a pu­bli­cului, mai exact din cardurile cobran­dui­te. Clienții își plătesc cumpărăturile cu aceste carduri (emise de bănci sub si­gla unui operator aerian), iar un procent din tranzacție li se întoarce sub for­mă de puncte ce pot fi folosite pentru achiziția de bilete de avion.

Mecanismul, care există și sub alte for­me (parteneriate bănci-retaileri, de exemplu), s-a transformat dintr-o strategie de fidelizare într-un business de miliarde de dolari, notează analiștii străini, care spun că investitorii pun prea puține întrebări despre cash-flow-ul generat de cardurile cobranduite.

Oportunitatea a fost speculată și de companiile care operează pe plan local, iar businessul se mișcă bine, însă pe vo­lu­me incomparabil mai mici decât cele din afară, unde există o altă cultură a cardurilor de credit, dar și o piață de transport aerian mult mai dezvoltată.

LA ALTITUDINE ROMÂNEASCĂ. Wizz Air a fost primul operator care a făcut astfel de parteneriate cu bănci locale. Primul, cu BCR, a funcționat doar trei ani, până în 2013. În prezent, operatorul low-cost are astfel de carduri cu Bancpost, care își pro­punea, la lansarea produsului, în 2014, să vândă 10.000 de carduri de mile.

„În 2016, numărul celor care s-au bucurat de beneficiile și avantajele cardului Wizz Bancpost a crescut cu 120%. Mai mult decât atât, în 2016 puncte în valoare de peste 1,4 milioane de lei au fost în­cărcate de către clienți în conturile lor Wizz“, spun acum reprezentanții operatorului low-cost. Punctele de loialitate primite la fiecare trazacție cu cardul pot fi folosite pentru achi­zi­ționarea de bilete sau de alte servicii pe site-ul Wizz Air.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.