Beetle, pe ultimul drum: Volkswagen renunță la emblematica „broscuță”

NewMoney 10/07/2019 | 17:37 Ştiri
Beetle, pe ultimul drum: Volkswagen renunță la emblematica „broscuță”

Volkswagen renunţă la fabricarea emblematicului său model Beetle, după aproximativ şapte decenii, ultima maşină urmând să iasă miercuri de pe poarta fabricii companiei din Puebla, Mexic, relatează CNN Business, citează News.ro.

Compania va celebra ieşirea din fabricaţie a Beetle printr-o ceremonie organizată la sediul fabricii.

Linia de producţie va fi utilizată pentru fabricarea unui nou SUV compact destinat pieţei  nord-americane, a anunţat compania, care a refuzat să ofere detalii despre noul vehicul.

VW a anunţat în septembrie 2018 că va fabrica o ediţie finală a Beetle înainte de a opri producţia, în 2019. Modelul este disponibil în variantele decapotabilă sau cu acoperiş fix, iar preţul de bază este 23.045 de dolari pentru coupe şi de 27.295 de dolari pentru decapotabilă.

Ferdinand Porsche și Adolf Hitler, „părinții” Beetle

Beetle a evoluat semnificativ pe parcursul anilor. Istoria sa începe în anii 1930, când Ferdinand Porsche, inginerul din spatele brandului de lux cu acelaşi nume, a decis să proiecteze „o maşină populară”, „Volkswagen” în germană.

Porsche a proiectat vehiculul la cererea lui Adolf Hitler, dar maşina nu a intrat în producţie de masă decât după Al Doilea Război Mondial.

Faima sa a fost consolidată de filmul „The Love Bug” produs în 1968 de Walt Disney Productions, care prezintă o maşină Beetle antropomorfă numită Herbie care devine celebră în circuitul auto din California.

Versiunea originală a Beetle, un vehicul cu motorul pe spate pe care proprietarii îl vopseau deseori în culori aprinse în anii 1960-70, a fost scoasă din fabricaţie în Mexic, în 2003. Peste 21 de milioane de astfel de maşini au fost produse pe parcursul a 65 de ani.

Volkswagen a creat noi generaţii Beetle în 1998 şi 2012.

Sinonim cu brandul

„Este imposibil să ne imaginăm Volkswagen fără Beetle. De la primul import, în 1949, la designul retro de astăzi, acest model a arătat capacitatea companiei noastre de a include formele rotunjite în formele pătrare ale industriei auto. Deşi i-a venit sfârşitul, rolul pe care l-a jucat în evoluţia brandului nostru va fi preţuit întotdeauna”, a afirmat preşedintele, director general al Volkswagen of America, Scott Keogh, într-un comunicat.

Tendinţele din piaţă s-au modificat semnificativ faţă de perioada de succes a Beetle. În ultima perioadă, cumpărătorii au fost mai interesaţi de SUV-uri şi alte vehicule spaţioase, decât de maşinile compacte.

„Spre deosebire de Ford Mustang, Dodge  Challenger şi Chevrolet Camaro, Volkswagen va lăsa ca un model emblematic să moară decât să lupte cu tendinţele pieţei”, a spus anul trecut

Karl Brauer, editor executiv al Autotrader şi Kelley Blue Book.

Ultimul automobil Beetle care va ieşi miercuri de pe linia de asamblare va fi expus la un muzeu al Volkswagen din Puebla.

FOTO: Wikipedia