Automobilele cu motoare pe benzină și diesel ar putea dispărea mai repede decât ne așteptăm

NewMoney 19/10/2020 | 13:04 Ştiri
Automobilele cu motoare pe benzină și diesel ar putea dispărea mai repede decât ne așteptăm

Numărul țărilor care vor interzice vehiculele diesel și pe benzină în următorii ani este în creștere. Printre acestea se numără Norvegia, Anglia, India, Franța, China, dar și alte țări.

Norvegia a decis să renunțe la utilizarea vehiculelor cu motoare ce funcționează pe combustibili – benzină sau motorină – și să sugereze oamenilor să cumpere mașini electrice, care nu dăunează mediului. Noul obiectiv al autorităților din Norvegia privind eliminarea treptată a automobilelor cu combustibil va fi îndeplinit până în 2025.

Reducerea taxelor pentru automobilele electrice a dat viață pieței auto din Norvegia. Dacă anul trecut procentajul de mașini electrice a reprezentat 42,4% din totalul de mașini noi vândute, în acest an s-au realizat vânzări record de mașini electrice, procentajul ajungând luna trecută la 61,5%.

Conștientizarea și vânzările de mașini electrice din Norvegia cresc în fiecare zi, asta se datorează și altor facilități – locuri de parcare fără plată, sau încărcarea gratuită în unele zone.

Având în vedere scutirile de taxe pentru aceste automobile, pe care autoritățile din capitala Norvegiei le are în plan în următorul an, producătorii sunt optimiști că vânzările la mașini electrice vor crește. Importatorul norvegian al mașinilor Volkswagen, Harald A. Moller AS, a precizat că vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările la Volkswagen în Norvegia, în 2021.

Mașinile electrice-hibride au început să apară tot mai mult în trafic, în întreaga lume

Trecerea la sistemul de transport cu vehicule electrice este costisitoare, însă o țară ca Norvegia, cu putere economică, va putea face ca procesul de schimbare să progreseze mai rapid.

Marea Britanie, care vinde 2,7 milioane de vehicule anual, intenționează să facă același lucru ca Norvegia pentru reducerea poluării mediului, dar abia din 2040. Planul său este ca până în 2050, pe drumurile din această țară să circule doar vehicule care produc emisii zero.

Datele statistice arată că ponderea motoarelor diesel pe mașini noi pe piața europeană a scăzut brusc de câțiva ani, asta din cauza emisiilor și a poluării mediului. Opiniile experților cu privire la asta și la ce se va întâmpla în următorii ani sunt diferite. Totuși, aceste mașini nu vor dispărea peste noapte.

Probabil însă că îndepărtarea motoarelor diesel va fi mai semnificativă și foarte rapidă odată cu apariția mai multor versiuni electrice și hibride. „Motoarele diesel BMW, cu patru și șase cilindri, vor mai dura cel puțin 20 de ani”, a declarat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de administrație al BMW AG.

SUV-urile, mai puțin cele mici, sunt în mare parte diesel; și aici există și o listă de opțiuni în sectorul mașinilor „electrificate”. Nissan a abandonat motorina în noua generație de mașini Qashqai.

Înmatriculările la mașini electrice a crescut în România

Și în România observăm o intensificare a eforturilor către trecerea la mașinile electrice. Asociația producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a analizat numărul de mașini electrice înmatriculate în România și a spus că acesta a crescut, față de anul trecut, cu 27,4%. În primele 8 luni ale anului s-au înmatriculat 1.162 de mașini electrice, din care 300 au fost de marcă Renault Zoe.

În topul preferințelor se află Renault cu 308 unități Zoe, dar și Skoda, care a înmatriculat 270 unități Citigoe iV.

Pe piața mașinilor plug-in hybrid s-a observat o creștere foarte mare, comparativ cu anul trecut. Pe primele locuri se află BMW, Volvo, Mercedes-Benz și Mitsubishi.

Piața mașinilor hibride este în scădere în 2020 cu mai mult de 13% față de aceeași perioadă a anului 2019. Aici, pe primele locuri se află Toyota (care este lider al segmentului), Honda, Hyundai și Subaru.

În această primăvară, băncile s-au confruntat cu o creștere a neplăților la împrumuturile auto și pentru locuințe, făcute de români, iar unul din principalele motive a fost pandemia de coronavirus. Numeroși români au probleme cu creditele și cum statul nu i-a ajutat prea mult, aceștia se îndreaptă spre instituții de credite nebancare pentru a obține credite rapide pentru restanțieri.

În acest an s-a observat o schimbare a comportamentului românilor în ceea ce privește creditele și împrumuturile. Pandemia de coronavirus și carantina au afectat economia țării și starea financiară a multor români. Cei care nu au bani suficienți pentru a-și plăti datoriile, pot solicita un credit restanțieri pentru plata ratelor întârziate, care îi ajută să iasă rapid din impas.