Automobile Dacia, afaceri de 4,6 miliarde de euro în 2016
Compania Automobile Dacia a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 4,6 miliarde de euro, în creștere cu peste 8% față de rezultatele raportate în anul anterior, potrivit unui anunț al companiei.
Lucian Bocșaru, directorul financiar al grupului Renault România, a explicat că această evoluție pozitivă a fost susținută de cererea crescută pentru modelul Duster, dar și de faptul că platforma de la Mioveni a avut o producţie importantă de componente pentru alte uzine ale Grupului Renault, care fabrică gama Global Access.
„Mă refer la componentele de vehicule SKD care şi-au dublat volumul, la motoare, şasiuri şi piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a precizat Lucian Bocșaru.
Automobile Dacia a avut un profit net de 457 de milioane de lei (101 ded milioane de euro), în creștere cu 2% față de câștigul raportat în anul anterior.
În 2016, companiile din grupul Renault a avut afaceri cumulate de 5,1 miliarde de euro, depășind, pentru prima dată, pragul de 5 miliarde de euro.
Creşterea cifrei de afaceri în 2016 a fost impulsionată de către cele două pieţe, internă şi cea externă, a mai precizat directorul financiar.
În ceea ce priveşte exportul, compania a avut o foarte bună performanţă pe piaţa europeană, dar şi pe pieţele din Africa şi Asia, ceea ce face ca exportul să reprezinte aproximativ 90% din cifra de afaceri.
„Piaţa locală a vehiculelor noi este astăzi mult afectată de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate. Este foarte important să avem o piaţă a vehiculelor de ocazie sănătoasă, cu scopul de a garanta siguranţa rutieră, transparenţa asupra stării tehnice a vehiculelor, de a proteja mediul înconjurător, de a fi responsabili (înmatricularea în România) şi, evident, plata taxelor şi impozitelor pentru acest tip de business”,a mai precizat Bocșaru.
Anul trecut, compania a investit aproape 200 de milioane de euro la nivelul grupului Renault România, din care 175 de milioane de euro la Dacia, în proiecte industriale (modernizarea liniilor de fabricaţie, condiţii de muncă, creştere capacitară de producţie). Cel mai important proiect a fost lansarea, de la sfârşitul anului 2016, a noilor Logan, Logan MCV şi Sandero.
Investițiile totale ale grupului Renaul România începând cu anul 2000, se ridică la 2,5 miliarde de euro. Este vorba de investiţii în noile produse (vehicule, motoare, cutii de viteze, componente mecanică) şi de investiţii în creşterea competitivităţii proceselor de producţie (condiţii sociale, creşteri de capacitate, procese de automatizare, calitate şi reducere de costuri). Ponderea cea mai mare a fost alocată platformei industriale de la Mioveni.
FOTO: Mediafax