Asociația Ascendis intră pe nișa proiectelor de digitalizare în școli. Sub 40% dintre profeosorii din UE se cred pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare

NewMoney 29/12/2023 | 08:58 Ştiri
Asociația Ascendis intră pe nișa proiectelor de digitalizare în școli. Sub 40% dintre profeosorii din UE se cred pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare

Asociația Ascendis, parte a grupului Ascendis, companie prezentă în piața românească de training și consultanță, a creat programul ”Grow a school”, menit să crească gradul de digitalizare din școlile din România. Până pe 12 ianuarie 2024, 5 școli se pot înscrie gratuit în program.

Potrivit unui comunicat de presă, în prima fază a programului, profesorii și consultanții Ascendis discută despre cele mai potrivite și creative moduri de utilizare a instrumentelor digitale la clasă. Totodată, profesorii folosesc platforma pentru a răspunde unor misiuni, urmând ca, ulterior, să creeze la rândul lor misiuni pe care elevii le vor rezolva.

. Așa este formulată una dintre misiunile din platforma Code of Talent la care profesorii din program au fost încurajați să răspundă. Folosirea instrumentelor digitale le permite profesorilor, odată ce au învățat să le folosească, să transforme conținutul lecțiilor în călătorii captivante de învățare digitală pentru elevi, în sesiuni scurte”, a declarat Carmen Ciuraru, coordonator programe în Asociația Ascendis.

Printre obiectivele programului ”Grow a school” se află digitalizarea procesului de învățare în școli/licee, integrarea platformei Code of Talent în planul de lecții actual și însușirea abilităților și a instrumentelor de învățare experiențială de către profesori. De asemenea, programul are ca scop și eficientizarea procesului de învățare, dezvoltarea atenției, a capacității de învățare din contexte interdisciplinare și construirea rezilienței elevilor.

”Mai puțin de 40% dintre profeosorii din Uniunea Europeană se consideră pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare, potrivit unui studiu realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică în 2018. Acesta este unul dintre motivele pentru care, la nivel european, a fost creat Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027), o inițiativă a UE de sprijinire a adaptării sustenabile și eficace a sistemelor de educație și formare ale statelor membre ale UE la era digitală. Iar folosirea platformelor online de învățare generează o implicare cu 50% mai mare decât metodele tradiționale de învățare”, a mai explicat Carmen Ciuraru, conform comunicatului de presă.