Asaltul Big Mac sau cum să seduci Generația Y

Mimi Noel 17/02/2017 | 14:03 Global
Asaltul Big Mac sau cum să seduci Generația Y

Un sondaj făcut în 2015 de McDonalds arăta că doar 20% dintre mileniali (tineri născuți între 1980 și 1995) au gustat vreodată un Big Mac, legendarul sandwich lansat în 1967 de Jim Delligatti. Este motivul pentru care lanț­­ul american a decis o mutare re­­vo­­lu­­țio­nară: a introdus două noi variante de Big Mac Mac Jr. și Grand Mac cu care speră să exploateze filonul nostalgic al acestei generații.

Când împlinești 50 de ani, începe să se cam vadă. McDonald’s nu face excepție. Rețeta secretă folosită la chifla cu susan și sosul care asezonează legendarul Big Mac nu mai pot ascunde faptul că cel mai mare lanț de restaurante fast-food din lume încă folosește chiftele conge­late. Astăzi, chiar și cei care frecven­tea­ză locațiile fast-food caută burgeri mai gus­­toși din carne proaspătă și cu topping-uri mai variate. Un sondaj intern reali­zat de McDonald’s anul trecut arăta că doar 20% dintre mileniali (sau Gene­ra­ția Y) au gustat vreodată un Big Mac. Motiv pentru care McDonald’s și-a dat seama că s-a copt momentul pentru o schimbare.

Pe 18 ianuarie, compania a scos în lu­­me, în ediție limitată, două noi sortimente de Big Mac – Mac Jr. și Grand Mac, care-i vor ține companie clasicului deja Big Mac. Ce diferă este doar mări­mea: Mac Jr. este un sandwich mediu, are o singură chiftea și mai puține calorii (460) comparativ cu sandwich-ul tur­cesc de la Panera Bread, spre exemplu. În schimb, Grand Mac este o monstruo­zi­tate de 860 de calorii și este de aștep­tat să fie comandat de cei îngrozitor de înfo­me­tați sau de cei care nu se jenează să arate cât pot mânca.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.