Aproape 40% din organizațiile financiare au probleme în depistarea tranzacțiilor frauduloase

Gabriel Bucur 04/01/2017 | 14:00 Ştiri
Aproape 40% din organizațiile financiare au probleme în depistarea tranzacțiilor frauduloase

Mai mult de o tremie din băncile și organizațiile de plată din lume recunosc că țin cu greu sub control frauda financiară, într-o perioadă în care plățile electronice devin tot mai populare, potrivit unui sondaj realizat de Kaspersky Lab și B2B International.

În contextul în care companiile și băncile sunt tot mai active în mediile digitale, 38% din aceste organizații spun că este din ce în ce mai dificil să recunoască o tranzacție frauduloasă de una autentică. Asta deși, în ultimii ani, a crescut eficiența proceselor de business, prin implementarea unor sisteme electronice.

Plățile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente. De aceea, a devenit crucială protejarea sistemelor de amenințările cibernetice. Totuși, potrivit sondajului realizat de Kaspersky Lab și B2B International, nivelul fraudelor online crește direct proporțional cu numărul tranzacțiilor online, iar 50% din organizațiile de servicii financiare intervievate spun că frauda financiară online este în creștere.

Studiul a mai arătat că 41% din companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house, iar 45% se bazează pe o soluție de la banca lor, pentru a face față riscurilor. În același timp, 46% din companii au implementat fie doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic.

„(…) Interdependența relațiilor digitale între toți jucătorii de pe piața de servicii financiare mai are o implicație, aceea că, dacă o organizație are o problemă cu un serviciu digital (din cauza unei fraude, a unei scurgeri de date, a unui atac cibernetic etc.) efectele se pot răspândi la toate celelalte organizații din domeniu. Pentru că volumul, și așa mare, de cereri din partea clienților, pentru tranzacții online, continuă să crească, toate companiile (clienții care interacționează cu platforme digitale, infrastructura, datele și angajații lor) ar trebui să fie sigure și pregătite. Este foarte important, prin urmare, să folosească soluții specializate de prevenire a fraudelor care să le asigure clienților cel mai convenabil și sigur serviciu posibil”, a declarat Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention în cadrul Kaspersky Lab.

În concluzie, doar 57% din organizațiile financiare au o soluție de securitate anti-fraudă specializată. Astfel, rămâne un semn de întrebare asupra celeilalte jumătăți, formată din companii care își desfășoară activitatea în domeniul plăților electronice, dar folosesc soluții care nu sunt specializate. Această categorie dă, conform statisticilor, un procent mare de alarme fals pozitive. În același timp, folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce și la blocarea tranzacțiilor. Problemele cu funcționarea plăților pot determina pierderea clienților și, implicit, a profitului.

Experții companiei globale de securitate cibernetică Kaspersky Lab recomandă, pentru îmbunătățirea siguranței plăților, platforma Kaspersky Fraud Prevention, care include instrumente de control al amenințărilor, instalate pe dispozitivele clienților, precum și componenta de server, localizată în infrastructura de informații a băncii. Aceasta oferă o protecție complexă, pentru online și mobile banking.

 

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.