Antreprenorul Rareș Bănescu duce Retargeting Biz la nivelul următor. Primul pas a fost deja făcut
Cu investiții de peste trei milioane de euro în lansarea noii platforme de marketing automatizat all-in-one, antreprenorul Rareș Bănescu duce Retargeting Biz la nivelul următor, mizând și pe extinderea în țări din afara Europei.
„În tehnologie trebuie să investești continuu“, spune din start Rareș Bănescu, chief executive officer (CEO) și fondator al companiei Retargeting Biz, care activează deja pe patru piețe europene, în regiuni cu potențial mare de dezvoltare pentru comerțul online. După ce a inovat continuu în ultimii ani, antreprenorul se pregătește astăzi de o nouă etapă, centrată printre altele pe extinderea segmentului de clienți către retailerii mari din online și pe expansiunea nu doar europeană. Care este însă miza din spatele acestei strategii, care vine la pachet cu o investiție de aproximativ trei milioane de euro?
Și care este noutatea? La jumătatea lunii septembrie, aplicația românească Retargeting Biz anunța lansarea unei noi platforme de marketing automatizat all-in-one, dedicată magazinelor online și clienților acestora. „Ceea ce am făcut noi a fost să urmărim tendințele pieței. Produsul actual răspunde practic tuturor nevoilor unui magazin online, atât celor de dimensiuni mici și medii, cât și celor mari și foarte mari. Vom continua să investim în dezvoltarea aplicației, atât în actualizarea permanentă a serviciilor curente, cât și în adăugarea de noi servicii pentru magazinele online“, spune antreprenorul despre acest produs.
Evoluția de până acum a companiei lui Rareș Bănescu a fost strâns legată de cea a comerțului online, unul dintre domeniile cu creșteri semnificative în pandemie. Potrivit estimărilor principalilor jucători citați într-un studiu al GPeC, comerțul online ar urma să depășească valoarea de 6,5 miliarde de euro la finalul acestui an, cu un miliard de euro mai mult decât în 2020.
Privind retrospectiv, omul de afaceri spune că „a fost o perioadă propice“, atât prin creșterea valorii conturilor clienților actuali, cât și prin intrarea în online a unor clienți noi, care până la momentul pandemiei erau fideli doar comerțului offline. „Pandemia nu ne-a speriat, ci, dimpotrivă, am continuat pregătirea pentru lansarea noii versiuni a platformei noastre. Totodată, ne vom extinde. Suntem deja prezenți în Ungaria, Bulgaria și Grecia, unde avem echipe locale și o bază de clienți. Fiind un SaaS (software as a service, n.r.) și având deja platforma tradusă în mai multe limbi, extinderea internațională este o direcție pe care o urmărim și în care investim“, punctează antreprenorul.
Concret, acesta este interesat atât de țări din Europa precum Italia și Spania, cât și de state din afara Bătrânului Continent, cu potențial mare pentru comerțul online. Potrivit spuselor sale, investiția într-o piață nouă diferă în funcție de maturitatea acesteia, dar și de modelul de extindere pentru care optează, cu echipa locală sau prin coordonarea activității de la distanță. Adică de la zeci de mii de euro până la câteva sute de mii.
În paralel, compania își propune să atragă și un număr mai mare de clienți. „Pe parcursul acestui an, ne-am situat la un portofoliu de 700-1.000 de clienți, majoritatea fiind deja în platforma nouă. În perioada următoare vom veni cu un upgrade pentru zona de ads (Facebook, Instagram și Google), cu un modul de feedback și NPS (net promoter score, n.r.) foarte util pentru magazinele online în relația cu clienții lor finali. Aceste două dezvoltări sunt deja în lucru și estimăm lansarea lor în lunile următoare“, spune și Alina Mitrică, director comercial Retargeting Biz.
Cifra de afaceri pe care mizează Rareș Bănescu
În cifre de afaceri, Bănescu mizează pe un volum de aproximativ 12-13 milioane de lei (2,5-2,7 milioane de euro) anul acesta, în creștere față de cele 10 milioane de lei din 2020 (peste două milioane de euro). La momentul de față, piețele externe reprezintă în jur de 35-40% din cifra totală de afaceri, cu valori mai mari pentru piața din Grecia, țară unde guvernul a finanțat digitalizarea afacerilor și deschiderea comerțului offline către online. „Este adevărat că pandemia a favorizat comerțul online, însă tendința de creștere exista oricum și se va menține. Mai avem drum lung până să ajungem la gradul de maturitate al pieței întâlnit în Statele Unite sau în țările din vestul Europei. România este departe de a fi o piață matură pentru e-commerce, așa că există mult potențial. Aceeași situație o întâlnim și în Grecia, Bulgaria și Ungaria“, mai spune Alina Mitrică.
În ceea ce privește avantajele magazinelor online care implementează soluția Retargeting Biz, acestea sunt automatizarea și personalizarea campaniilor de marketing, gestionarea principalelor canale de marketing dintr-o singură platformă, dar și eficientizarea resurselor umane și financiare folosite.
Pentru majoritatea platformelor de e-commerce există deja integrare, astfel încât activarea magazinului online se face rapid, în câteva clickuri. Pentru celelalte platforme sau site-uri, echipa tehnică și de customer support de la Retargeting Biz vine desigur cu mai multe soluții.
„Fiind o platformă foarte complexă, procesul a durat doi ani și jumătate, iar la realizarea ei au lucrat mai multe echipe, atât interne, cât și externalizate. În cifre, o medie de 15 ingineri software au lucrat în același timp la platformă, asta, pe lângă resursele de business intelligence, testing, design, UX/UI (user experience și user interface, n.r), project management și content“, detaliază Bănescu.
În prezent, echipa Retargeting Biz este formată din peste 50 de persoane, dintre care 35 se află în România, iar restul – în piețele externe în care compania activează.
Istoria Retargeting Biz
Rareș Bănescu a început afacerea Retargeting Biz în 2012 (într-o perioadă în care și magazinele online începuseră să se dezvolte într-un ritm rapid), dar până la implementarea propriu-zisă a soluției software a mai trecut un an. După încă un an de prezență pe piață, a reușit să atragă și un prim investitor – omul de afaceri Mugur Frunzetti, fondatorul Floria.ro, care a investit 500.000 de euro pentru dezvoltarea platformei, devenind astfel acționar cu o participație de 30%. Între timp, Frunzetti și-a vândut părțile sociale, în structura actuală a acționariatului regăsindu-se ca acționar majoritar Rareș Bănescu.
Într-un alt dialog cu NewMoney, Rareș Bănescu spunea că această afacere s-a concretizat în urma unei nevoi personale de pe vremea când el însuși lucra în e-commerce și își dorea să comunice personalizat cu fiecare utilizator, în funcție de acțiunile acestuia. Încă de la început, soluția software promovată de Retargeting Biz a fost catalogată drept inovatoare în piața de e-commerce din România și din regiune, fiind vorba despre o platformă automatizată de marketing menită să ajute magazinele online să atragă trafic nou și să își îmbunătățească performanțele în materie de vânzări.
Antreprenorul chiar a primit oferte să vândă compania și spune că, atunci când va considera oportună și avantajoasă această mișcare, probabil că o va face. „Nu ne vindem ieftin însă, pentru că știm cât valorăm.“,
Acest articol a apărut în numărul 125 al revistei NewMoney