Angela Roșca, TaxHouse: Fiscal a existat un versus între abonamente și asigurări. Acum e o bătălie pe 400 de euro

NewMoney 11/10/2017 | 17:00 Ştiri
Angela Roșca, TaxHouse: Fiscal a existat un versus între abonamente și asigurări. Acum e o bătălie pe 400 de euro

Politica fiscală nu a fost niciodată coordonată de politica de sănătate așa încât modul în care au fost acordate deductibilitățile pentru abonamentele medicale și asigurările private de sănătate, dar și numeroasele etape ale procesului au distorsionat piața, a explicat Angela Roșca, managing partner TaxHouse România, la conferința ”Abonamentele și asigurările de sănătate, motoarele de dezvoltare ale serviciilor medicale private”, organizată de revista NewMoney, în parteneriat cu MedLife. 

”Niciodată Ministerul Sănătății nu a stat la masă cu Mnisterul Finanțelor să gândească o strategie și să vadă încotro vrem să îndreptăm piața și consumatorii. Ce vrem să dezvoltăm? E clar că nici industria privată de sănătate, nici asigurătorii care vedeau o creștere pe zona asta n-au stat degeaba. Probabil, la rândul lor au încercat să facă advocacy cu privire la produsele lor. Nu e nimic rău în asta. Întrebarea este dacă pe partea cealalată a mesei au avut niște autorități care au înțeles că modul în care e reglementată fiscalitatea poate să ducă piața într-o direcție sau alta fără ca neaparat chestia asta să fie gândită ca o strategie macro”, a explicat Roșca.

Acum că ambele produse beneficiază de un tratament fiscal similar, cele două industrii au ajuns să se bată pe cei 400 de euro spune Roșca.

”Această egalitate de tratament s-a făcut pe baza aceluiași pool. Deci apare o competiție, zic eu, pentru că acei 400 de euro pe an reprezintă un target pe care acum se bate toată lumea și întrebarea e încotro se va duce piața”, a precizat ea, adăugând că ambele tipuri de produse se adresează aceleiași piețe de consumatori și anume companiile care plătesc fie asigurări, fie abonamente la clinicile private.

Conferința a fost organizată cu sprijinul MedLife.